hagyma 2011.03.23. 12:47

A Hilton tetején

 

 

Elsőre meglep a belmagasság, lábujjhegyen elérem a plafont, és furcsa a félhomály, de ez később természetes lesz.

Két huszonéves srác és egy lány fogad, mint emlitettem, nem túl boldogok, de megmutatják a szobámat.

Nincs vele baj, egy szoba, benne egy matrac, világitás nincs de tényleg nem érdekel, nem nyaralni jöttem.

 - Nincs munka és pár napon belül jön egy barátunk, addig  lakhatsz itt.

Kicsit meglepő, de mit lehet erre mondani?

- OK, van még pár telefonszámom, fel fogom hivni és gondolom erre elég pár nap, köszi addig is. Lefeküdnék pár órára.

- Előtte gyere velünk, elviszlek a kontraktorhoz, majd Ő megmondja, nincs munka.

- Tökéletesen elhiszem neked, ezért felesleges elmennünk. Ha nincs, nincs.

- De, megyünk, gyere itt a kocsi, megyünk a kontraktorhoz.

Mondom megint, hogy elhiszem, de nincs rá értelmes válasz, még ekkor, hogy miért kell mennem.

Későbbről persze már tudom, ezek a lakások a kontraktorok nevén vannak, tehát ha nekem bebizonyitják, hogy nincs munka, nem lakhatok ott tovább. A cél egyértelműen ez.

Még kisérletezem, hidd el megértem, nem kell ezért elmenni az összekotőhöz.

 

Szerinte kell.

Beülünk egy Ford Van-ba, és elindulunk. Útközben elmesélik, hogy mozit takaritanak, 1.200  dollár körül keresnek havonta, meg az elszórt apró, nagyon szar meló, az amerikaiak piszkosak, rendetlenek, tucatjával szedik fel a rántottcsirkecomb maradékokat a szék alól, de amúgy nincs munka, főleg nekem. Álmos vagyok, robogunk az éjszakában, gyorsan és agressziven vezet, de mit tudom én hogy megy ez itt? Az unokatestvére és a barátnője is jön velünk, olyan 40 perc és megérkezünk.

 

Meleg van még  éjjel is, de megyünk be egy nagy épületbe, ahol meg hideg és sok mozi.

Elég gyorsan megtaláljuk a kontraktort, 30-as magyar férfi, aki, minő meglepetés, közli, jelenleg nincs munka, amit én tudomásul veszek és öt perc múlva száguldunk vissza az  apartmanba.

Kiraknak és mennek vissza dolgozni.

Lefekszem, második éjszakám amerikában, egy gecco rohangál a falon, nagyon meleg van, de nem akarom használni a légkondit. Nem otthon vagyok. Még nagyon nem.

 

Már régen ébren vagyok, de nem akarok mozdulni, tudom melóztak éjjel, pihennek

pedig hát pisilnék meg ennék valamit.

Mikor az első hangokat meghallom, kimerészkedek.

- Jó reggelt.

- Van itt nem messze egy bolt, elviszlek ha kaját akarsz venni, úgyis megyek én is.

Na mondom, egy emberi hang és élek a lehetőséggel, megveszem a legolcsóbb virslit és a legolcsóbb kenyeret. Azután " haza".

Kaja közben beszélgetünk, újra és újra elmondja, milyen szar itt, jön a haverja és mennem kell. Újra tudomasul veszem, megkérem, adjon még két napot, addig tuti felhivnak New Yorkból és lépek le.

Tényleg csak jó szándékból mondom neki, nekem ezt a cimet adták, én nem akartam idejönni és sajnálom, ha nem érzi jól magát itt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

- Mi az hogy nem érzem jól magam? - robbant. Én nagyon jól érzem magam, itt van a kertben egy medence -igaz nem használom, de használhatnám - és hogy jössz Te ahhoz, hogy eldöntsd, hogy érzem magam?

Kirohan az ajtón majd vissza és ökölbe szoritott kézzel, ütésre lendülő karral  áll felettem.

Nem nagyon értem az indulatot, de tudom, ha felállok, verekedni fogunk, bár magam sem tudom miért. Nem tudom nyernék-e vagy veszitenék, de tudom, nem akarok verekedni, ezért ülve maradok. Nyugtatom.

- OK holnap lelélepek, nem kell a botrány.

Megnyugszik. De még mindig nem hivnak New York-ból, itt meg láthatóan nem mardhatok.

Este elmennek dolgozni, mielőtt megjönnek reggel, lelépek, mászkálok mindenfelé, elég kilátástalan minden. Délután hazamegyek mert várom a hivást, de nem jön.

-Hány napot akarsz még maradni?

- Kettőt ha lehet - bár fogalmam sincs hova megyek 2 nap múlva.

Ebben maradunk.

Másnap a másik srác, az unokatestvére ad egy telefonszámot.

- Ezek romániai magyarok, keresnek  munkásokat a tetőre.

Rögtön tárcsázom, kis akcentussal, de tökéletes magyarsággal találkozom ezután és percek alatt megbeszéljük, akár holnap reggel kezdhetek, napi 80 dollár a 7elevennél felvesznek reggel.

És én ott is vagyok, megkezdődik tetőszigetelői karrierem a Hilton tetején, de még mindig kérdés, hol fogok lakni?

 

 

Majd lesz valahogy. Igy reggel 8 felé a fülledtségen kivül nem vészes a forroság, később az lesz, de én most tele ambicióval megmarkolom az első utamba kerülő furikot és elkezdek vele rohanni felfelé a pallón.

A furik megakad a kerék előtti vason és én a szarvain lógva a levegőbenn várom, hová érkeztet a gravitáció.

 A helyzet komikus de nem veszélytelen, a tetőn dolgozó magyar feketemunkások nem is mernek röhögni.

Csak később, de akkor nagyon.

Nem tört el semmim, van munkahelyem, nincs pénzem és lakásom.

Itt tartunk most.

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hagyma.blog.hu/api/trackback/id/tr132764688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lucabrazi 2011.03.25. 06:23:50

Jóreggelt, hasatokra süt a nap. Nem írsz rosszul, kíváncsi vagyok a folytatásra.

Pepin bácsi 2011.03.25. 07:49:18

Hogy lebaszott volna Viczián, ha megtudja, hogy egy furikkal lezúgtál a Hilton tetejéről :)

poczok2 2011.03.25. 07:55:01

Nagyjából itt tartok én is most: nem tört el semmim, van lakásom, de nincs pénzem és munkahelyem.

Pepin bácsi 2011.03.25. 08:00:45

@poczok2: nekem meg furikom nincs, mindig a szomszédtól kell privatizálnom

poczok2 2011.03.25. 08:10:05

@Pepin bácsi: van itt egy új szomszéd az uccában, az enyémet ő szokta elkérni. 14 éves darab, hadd vigye.

Ugyandehogy (törölt) 2011.03.25. 11:06:23

te hagyma, te tényleg ennyire a habokra mentél ki?

mi alapján döntötted el a várost?

PiperPerabo 2011.03.25. 13:21:51

Oszt mi lenne az a furik?
Má ha eleve nem sértés a kérdés?!

csigafrédi 2011.03.25. 13:30:16

Szép lehetett a kilátás, már ha volt időd nézelődni a szálló tetejéről meló közben. Ja igen, klassz, hogy vannak képek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.25. 14:46:45

@Babette_: tenyleg, gondoltam floridaban meleg van, tehat a fagyhalal, mint opcio kiesik
@csigafrédi: jonnek majd a sajat fotok is, ekkor meg csak 3-4 napja voltam itt, vagyis ott

deputy sheriff 2011.03.25. 16:04:43

@csigafrédi: Tegnap en is beleestem a furik/taliga kerdesbe, de apam kioktatott, hogy a taligat (talicskat) mezogazdasagi celokra hasznaljak kizarolag, a taligat meg minden masra...vagy valami ilyesmi.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.25. 16:47:32

@deputy sheriff:
ez nem tuti nalam a taliga az a napszamosoke
a furik az epitoiprai segedmunkasoke:)
nem tuti
@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:
thx

prunoki 2011.03.25. 17:18:03

@PiperPerabo: nekem talicska, Miskolcon született feleségemnek furik.

deputy sheriff 2011.03.25. 17:26:03

En 27 es fel evig abban a/z ezek szerint tev/hitben eltem, hogy a talicska, taliga es a furik egy es ugyanazt jelentik, csak az orszag mas-mas teruletein hasznalatosak. Egerben talicska volt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.25. 17:43:22

@deputy sheriff: tulajdonkeppen valoban ugyanaz, de nekem az amagasitott foleg fa,amivel a foldet meg a tragyat hordtak, az inkabb taliga-talicska, az a fem, kisebb oldalfalu foleg epitkezeseken meg furik
de csak nekem lehet
a teny az, hogy nem szamoltam az orrara tett felkoralaku fem izevel es ahogy felvele toltam igen nagy sebesseggel a furikot , azon megakadt, megemelkedett en meg logtam a tetejen legalabb 3-4 masodpercig
tudom nem nagy story, de aki latta , jol erezte magat tole
eloszor persze lecsekkoltak egyben vagyok-e

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.25. 18:38:03

@Pepin bácsi:
az 7szentseg
aszonta vona
a qrwa eletbe, ne csinaljunk mar krisztusbol bohocot
@poczok2:
most probalok intezni neked a malackarajon ilyen ettermi tesztelo allast:)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.03.25. 21:07:09

@hagyma: :)))
tudod a kedvenc konyveimet sem szoktam kommentelni. A te posztjaid, stilusod, nem akarom tulragozni, de egy erett ember szines irasa. Akkor szeretek egy konyvet olvasni, ha latom magam elott a tortenetet, az iroval egyutt tudok nevetni, gondolkodni, sirni. Es most vigyorogtam es gondolkodtam:)
Varoma ovetkezo penteket:)
Latom a masik posztban ott volt a fiad is:)

poczok2 2011.03.25. 22:07:19

@hagyma: Én is egri vagyok, nálunk furik volt (cseh)szlovákoknál fúrik. Tudom, én importáltam a Konsumexnél 88-ban.
Az állásintézést köszönöm, legalább enni lenne mit, meg rakhatnék nejlonzacskókat a zsebembe és abba a rizseshúst.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.03.26. 08:27:57

Nekem a taliga az a talicska népiesen, a furikról meg soha nem halottam.
De érdekes, hogy ez az írás legfoglalkoztatottabb része :)

PiperPerabo 2011.03.26. 15:50:57

Ötven nyár már tutira mögöttem van, de ezt a "furik" megnevezést még SOHA nem hallottam.
Szóval köszi mindenkinek a segítséget.
Hová jutottunk?
Ámerikából tanítják a magyart..))

KÁJZERSZÓZE 2011.03.27. 00:07:32

faszaaaaaaa

furik: borsodi parasztként állítom, hogy ez a neve. tuti.

nekem van, a nelyemtől kaptam tavaj a nevem naplyára :D :D :D :D előtte télen mikulásra hólapátot kaptam. falun lakom, parszt vagyok, de gumicsizmám még nincs.

Hagyma! A beregi szandál kategóriát ismered????

Pepin: ha kell a FURIKOM, kőccsön adom. Mályusba vityem?

medvedr 2011.03.27. 18:57:57

Honnan voltak a telefonszámok, amiket mindig hívogattál? Lehet, hogy írtad már csak kiment a fejemből. (Furik elnevezést én is először hallottam életemben.)

retard 2011.03.28. 09:59:53

Most találtam ide.

Jól írsz, várom a folytatást.

PiperPerabo 2011.04.01. 07:43:20

Höhö!

Tegnap délután furikáztam egy órácskát a vadiúj Trabimmal.

Ugye-ugye??!

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.04.01. 20:40:41

furik-témát illetően: előző asszony anyja (aka post-anyós) mondta volt egyszer nekem miskolczon, hogy "ott a furik", én meg gübbedt szemekkel néztem, hogy a taligán túl mutatva mi a francra gondolhat az öregasszony.

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2011.04.05. 12:52:46

Nógrádban fúrik, a Hajdúságban talicska, taliga, talyiga.
süti beállítások módosítása