hagyma 2011.05.15. 23:49

Szokom Amerikát

 

 Még mindig a tetőn, de már nem sokáig. Láthatóan fogy a bontandó felület, félre tett pénzem nem nagyon van, szóval nincs. A majdnem panzióm drága egyedül, de a tartozásaim mind otthonra, mind ide, rendezve.

Ez könnyebbség.

A levélváltások is ritkulnak Györgyivel, ezzel az álmok is változnak.

Egyszer kapok egy fura levelet, Vácon adták fel, a feladó  a boritékon ismeretlen, kinyitás után kiderül,  az  új barátja. Egész sokáig gondolkodtam, hogy talán azt hitte nem nyitom ki, ha látom a nevét?

Az irás nem zaklat fel, azon már túl vagyok, egyszerűen megkér, hogy ne hozzam ki Györgyit amerikába, mert itt meg fogják alázni.

Ez nem esik nehezemre mivel eszem ágában sem volt repülőjegyet küldeni neki, ezért kijavitom a nyelvtani hibákat  és visszaküldöm a levelet, a cimzett ismretelen felirattal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              

A floridai ház, háttérben Imre és Tibi

 

A tetőn alkalmi barátságok is szövődnek, a már emlitett Tibi és Imre fel is ajánl egy lehetőséget nekem, és Kornélnak.

- Bérelünk egy házat Hollywoodban  /Fl/  , van egy üres szobánk, sőt kettő, 200 dolcsiért beköltözhetsz.

És hogyne költöznék, jön Kornél is, szép nagy ház, kerttel, udvarral. Négyünkön kivül még valamelyikünk barátnője költözik be, de nem árulhatom el, kié is.

Jelentősen csökken a havi rezsim és persze az övék is, nem azért hivtak, mert kényszert éreztek a társaságunkra.

 

Mindenesetre a következő négy hónap teljesen normálisan telt, ez az öt ember tudott alkalmazkodni egymáshoz, a szokásos apróbb zördüléseket meg gyorsan kezeltük.

Mindenkinek meg volt a célja. Tibi és Imre valami zavaros adósság ügybe keveredhettek még otthon, bár sosem beszéltek róla, de hát ugye, ha hallod néhányszor, hogy egymásra szólnak vásárláskor:

- Tudod, miben egyeztünk meg!

Ők azok akik találnak második melót is, egy pékségben mosogatnak éjjel, na jó, mondjuk nem tart sokáig a dolog. Ők azok, akik 1 gallon benzint tankolnak egyszerre, akkor még

$  1,20 volt, máig sem értem miért volt jó naponta menni a benzinkútra, bár tény igy tudták követni, hogy most tankolunk, 60-60 cent és gondolom nem tünt soknak.

Ők azok aki szerintem egész amerikai ittlétük alatt nem ittak Coca-Colát, a névtelen üditők fele annyiba kerültek és Ők azok aki szerdánként mentek sajtburgert venni a mekibe, mert akkor akciósan 85 cent volt.

De értettem mit akarnak és megértettem, a legjobb és legkorrektebb lakótársak voltak abban az időszakban amig kénytelen voltam mással megosztani a lakásomat.

Remélem boldogultak.

Kornélnak is tervei voltak,  egy kamionra akart összegyűjteni, azután irány haza, azt hiszem 2 év alatt meg is csinálta.

Ő elhatározta, hogy a cél érdekében leszokik a cigarettáról és ezt bizonyos mértékben elég gyorsan teljesitette is, soha többet nem vett cigit.

Kellemetlen volt neki szólni olyan egy hét után,  úgy érzem eljött az ideje, hogy leszokjon az enyémről is, de hát közel 3 dolcsi volt doboza.

Vele később átköltöztünk Tampára, mielőtt lelépett.

 

 

Nekem is volt célom, a túlélés, és a legalizálásom. Az előbbi működött, az utóbbiról még csak elképzelésem sem volt.

Péntekenként fizetés , a románok vettek pár karton sört, eliszogattunk az udvarukon, azután hazatérve vettünk egy üveg Baccardit, minden pénteken más volt  a soros.

Ennyi volt a szórakozásunk hetente, néha elmentünk az ingyenes nyelviskolába, de a tető után senki nem volt lelkes, sokat nem tanultunk.

Esős napokon és hétvégeken, ha nem a teraszon ültem, magamra csuktam az ajtót és tv-t néztem.

Igen, vettem egy tv-t, alig három hónap után egy teljesen super 50 cm-es használtat.

A  közelben volt egy ilyen kereskedés és hát nagyon akartam a tv-t, hiányzott, meg gondoltam jót tesz a nyelvtanuláshoz is.

El is mentünk, mármint Imréék elvittek a kocsival, azt hiszem talán akkor nem kellett beszállnom a benzinpénzbe, mert közel volt.

- How mutch?- mutatok az egyikre.

- 60 dollár - mondja a manus.

Gondolkodom, kellene valami antennaféle is, ott és akkor szóba nem jöhetett, hogy fejenként mondjuk kiadjunk 20 dollárt kábelért.

Nézelődök a boltban, látok 10 dollár körül kis kerek szobaantennát.

- Ezzel együtt elviszem hatvanért - mondom.

- Angolul nem beszél, de alkudni tud - hallom a választ és még értem is.

Nem tudom az alkudni szót, de megértem mit mond és vigyorgok, főleg hogy bólint.

 

Van tv-m amin bejön 4-5 csatorna, 4-5 napot melózunk, a társaság simán elfogadható, sőt jobb, a benzinkutas már ismer, a boltos is.

- Bread and beer?

- Yes!

 

 

 

Egy hétvégén bezárkózóm a szobámba egy pack sörrel és elhatározom, megtanulom a baseball nevezetű amerikai népi játékot.

Kicsit azért elhúzódik a dolog, mert esős napok is jönnek, meg beáll a derekam, igy majd egy hetet otthon lebzselek, ami bizony komoly anyagi helyzetet eredményez, de megtanulom a baseballt , sőt rajongója leszek. Pár ilyen tipusú film megtekintése után pedig egyértelműen örök és megdönthetetlen New York Yankees szurkolóvá válok.

Az  igazi szerelem, az amerikai foci, csak jó másfél évvel később jön.

 

Már majdnem szeptember van, mire elfogy alattunk a tető. Közben azért sok humoros dolog történik velünk, de mikor leirnám mindig rájövök, olyanok mint a katonai vagy iskolás storyk, aki részt vett benne halálra röhögi magát, kivülről nem túl érdekes.

De azért az igazán jókat később csak elmesélem, amúgy úgy gondolom, filmen mind jól mutatna.

Szóval elfogyott a tető, lépni kellene valamit, mert nem vagyok éppen egy handyman és egyre inkább affelé haladunk. Kapunk festő munkát, keritést épitünk, szóval nem az én világom, arról nem beszélve, hogy a pénz is bizonytalan, megélni elég, félre nem nagyon tudok rakni.

Az nem kérdés, hogy a testvérpár marad. meg a nő, Kornéllal úgy döntünk keresünk valamit. Erre a legalkalmasabb az amarikai Népszava-Népszabadság nevezetű sajtótermék, ami tele hirdetéssel és csak néhánynál emlitik meg hogy angoltudás és legális munkavállalási  engedély szükséges.

Elég gyorsan találunk is közvetitőt, akinek pont azonnal kell is  két ember Targetot takaritani Tampán. Két nap múlva buszozunk át az Evergladesen.

 

 

 

Hát innen folytatjuk jővő héten, hacsak a napló monotonságát meg nem törve, máshol nem.

Mondjuk itt, ahol most vagyok.

Meglátjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://hagyma.blog.hu/api/trackback/id/tr792906971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elmer Ákos 2011.05.16. 09:14:13

Buccaneers? Vagy valami más?

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.05.16. 12:42:10

@hagyma: Ezek szerint most is Tampa? Vagy maradt a hűség a városhoz?
A baseballhoz gratula, én elkezdtem olvasni a szabályokat, de érthetetlen. Lehet, nézve a meccset könnyebben menne :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.16. 13:33:15

@Yooha: nem, nem asheville NC, azt hiszem ez mar avegallomas, legalabbis remelem
a huseg nem a varoshoz maradt, de a csapathoz igen
feleseget cserelhetunk, de csapatot....
a fradit sem csereltem le az ashevillei parducok noi soccercsapatara:)

amugy a kettes szamu csapatom a patriots, de a steelers sem all messze tolem, tehetem, mert masik onferenciaban vannak

ma21 2011.05.16. 14:55:38

Helló- A HOMÁR-ról "ismerlek",és nagyon örültem amikor megtaláltam ezt a blogot.
Nagyon tetszett amit az Anyukád csinált a szülinapodra!! Gratulálok!/ Neki is Neked is/
Valami hasonlót szeretnék én is a fiam szülinapjára.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.16. 15:03:53

@ma21: koszonjuk, koszonjuk:)
ilyenkor mosolygok, mert jol esik:)

hat rajta, anyu majdnem 70 volt mikor megkapta elso PC-jet es fantasztikus dolgokat produkal:)
most keszulok neki uj fotokat kuldeni, hogy alkosson megint valamit
majd felrakom

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.16. 15:56:49

én nem tudom, mitől van ez, de lélegzetvisszafojtva olvaslak ismét...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.16. 16:05:11

@Babette_:
nagyon orulok ha tenyleg szereted:)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.05.16. 16:33:27

"Angolul nem beszél, de alkudni tud - hallom a választ és még értem is."
tőlem ázsiaiak vesznek repülőjegyet, és kérdi, mennyi lenne egy Bangkoki repjegy.
-Mikor utazna?
-Mindegy, ocó legyen!

amúgy jó a blog, véletlebnül botlottam ide és majd megnézem a többit is! Biztos, hogy jó amerikában?

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.16. 16:47:04

@Laci Today Magazin: persze hogy jó a blog, néhány kivétellel csak jó blogokat olvasok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.16. 17:32:15

@Laci Today Magazin: persze hogy jo amerikaban, nekem,
gondolod itt elnek ha nem szeretnek itt elni?
igen abban az idoben meg 5 centet is megneztunk ha annyival olcsobb volt a kenyer
bezony, nem 10 dollart...
a mostani tv-m mar 600 volt/ vagy tobb?/ es uj es sony:)

es nezdd meg a tobbit is:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.16. 17:33:58

@Babette_:
van izlesed:)
@Laci Today Magazin:
megnezem a tiedet is, bar eddig csak US Todayt olvastam

Ugyandehogy (törölt) 2011.05.16. 17:35:40

@hagyma: hogyne lenne.
a sajátomat nem ajánlom, az csak kacsákról meg tyúkokról szól, néha kutyákról.
most hogy így belegondolok, lehet, hogy egysíkú....:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.16. 17:48:41

@Babette_:
hat nem bannam ha feltuntedned a neved mellett a blogodat is
az egyszeruseg kedveert:)
szeretem a tyukokat
a kacsakat meg kifejezetten
itt sok a vadpulyka azokat is
meg a medve is sok, azokat nem tudom szeretnem-e?

ma21 2011.05.16. 18:38:47

@hagyma: köszi-figyelni fogom!!

Elmer Ákos 2011.05.16. 22:09:59

@hagyma: Akkor 2002-ben nagy öröm lehetett :) Pats is oké. Na de a Steelers??! Jaaaj...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.16. 22:31:09

@Elmer Ákos: de meg mekkora es akkor ott is eltem Tampan
hat tulajdonkeppen azert lett a Bucs a kedvencem, mert ott szerettem bele a fociba, kocsmakban tanultam a jatekot
a steelers olyan jo kis erocsapat szeretem, foleg rothlisberger ota
de birom green bayst is MR. Rodgers ota
nade a first a bucs:)

Elmer Ákos 2011.05.16. 22:40:53

@hagyma: Rodgers nagy idényt futott, jól döntött a Packers, mikor őt favorizálták Brett apóval szemben. Fiatalon csúcsra ért egy megtizedelt csapattal, respectneki is, meg az összes sajtfejűnek. Rötyisbergerről nem nyilatkoznék :)

Elmer Ákos 2011.05.16. 22:42:56

@hagyma: Ja, és bocs, nem akarok NFL blogot csinálni itt neked :)
Összességében érdekes a blogod, hajrá!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.16. 23:23:08

@Elmer Ákos: kosz
ugyan itt mindenrol lehet beszelni, ez egy "hagyomanyos" blog, nincs arculata irok ami eszembe jut, az NFL a mindennapjaim resze szeptembertol februarig
az elso par resz persze az ideerkezesemrol szol
mar tul is vagyunk 8 honapon
de irok en masrol is, ami jon
Mr Rodgers nagy figura, birom az elso perctol drukkoltam neki, mikor a palyan lattam
de en birom big bent is meg a manningokat is
szeretem ezt asportot, es vagyok eleg oreg hogy elfogultsag nelkul nezzem
kiveve ha a BuCS jatszik:)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.05.17. 08:27:31

Életem első NFL meccse egy Green Bay-St. Louis volt, azóta vagyok sajtdrukker. Meg az össze csapatnak szurkolok, aminek a logója madár :) Az álmom egy "négymadaras" AFC ill. NFC döntő, bár ha jól tudom az AFC-ben csak egy madár van.
Egy adott meccsen meg annak a csapatnak, ahol van hó télen. Ha mindkettőnél van, akkor ahol több.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2011.05.17. 09:04:38

@hagyma: igen, anno 1997-ben a USA Today analógiájára jött létre a Laci Today :) detélleg. Csak Laci Today jobb B-)

FLO-rida 2011.05.18. 14:28:03

Szia Hagyma !
Továbbra is nagy érdeklődéssel olvasom a blogodat, nagyon tetszik. Sajnálom, hogy hamarosan vége lesz a floridai story-knak.
IGEN-IGEN, amerikai foci :))) GO PATS ! és persze BuCS. Most agusztus 20-án lesz Pats-BuCS előszezoni meccse Tampán, ha minden OK, akkor már élőben nézzük a családdal :)
Most hol élsz, ha megkérdezhetem ? Elég, ha államot írsz :)

MPL firstlady 2011.05.18. 21:03:28

"ezért kijavitom a nyelvtani hibákat és visszaküldöm a levelet, a cimzett ismretelen felirattal"

hehe:)))
valahogy ezen nem csodálkozom:)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.18. 22:23:57

@FLO-rida: asheville NC
@MPL firstlady: szemet banto hibak voltak, ha csak stilisztikailag gyenge, akkor nem koltok belyegre
amugy le is osztalyoztam
meguszta kettessel, mert a nagy szivem, az...

MPL firstlady 2011.05.18. 22:46:28

@hagyma: szakmai ártalom ez a korrektúra még az újságírásból:))

MPL firstlady 2011.05.18. 22:53:41

@hagyma: bezzeg a nevemet leírtad kisbetűvel a tudósításban, ha elvertük az egert....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.18. 23:50:40

@MPL firstlady: ez teljes mertekben ragalom,kezdjuk ott, hogy el kellett volna verni az egert.....
najo remlik valami....
amugy en tenyleg emlekszem rad, jo spiler voltal
bar en tenylegesen csak 2-3 evet forgolodtam a roplabda korul
szigoruan csak noi

KÁJZERSZÓZE 2011.05.19. 12:59:20

Csá hagyma! Még mindig remek a blog.

Én is NFL-eznék kicsit: van már biztos a szezonnal kapcsolatban? tuti infó?
Go Saints természetesen!!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.19. 19:29:59

@FLO-rida:
ja floridanak, meg nincs vege, tovabbi 2 evet lehuztam Tampan, eddig miamiban jartunk
@KÁJZERSZÓZE: semmi tuti, de egyszeruen nem tudom elkepzelni, hogy baj legyen a szezonnal
a draft is elesben ment, mindenki kovette
nem nagyon ertem a jatekosokat, mennyit akarnak keresni, igy se lehet elkolteni
bolond vilag ez

csigafrédi 2011.05.20. 14:43:04

Ezt a bejegyzést is jó volt olvasni.:)
NFL-hez nem értek, itt elég későn vannak a meccsek, hogy fennmaradjak megnézni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.20. 21:25:16

@csigafrédi:
thx
este 9-kor kezdodik a sunday night football, az mar nincs keson, csak kicsit koran

FLO-rida 2011.05.21. 06:10:04

@hagyma:
Akkor megnyugodtam :) ! Remélem Tampán már kicsit könnyebb volt az életed, mint a kezdetekben Miami-ban. Tetszik a verda amin ülsz !

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.21. 06:12:30

@FLO-rida: hat ezt igy nem mondhatnam. de en miamiban sem ereztem magam rosszul az elsoo1 hetet kiveve
a kocsi nem az enyem volt, az elsot majd egy evvel kesobb vettem, de tenyleg jo gep volt talan lincoln?

FLO-rida 2011.05.21. 06:20:55

Húúú, ez a válasz gyorsan jött. Én már korán itt ülök, te még le sem feküdtél :) Köszi !
De már csak 2 hónap és pár nap, azután már ugyanabban az időzónában leszek...

megamenn 2011.05.26. 08:59:07

@Babette_: Mary megmondta: kisugárzása van :)

Nekem is tetszik a blogod, gratula. Pedig nem szeretem Amerikát...és téged sem :) Viszont felüdülés úgy olvasni a soraidat, hogy nem kell hozzá "kodek"

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.26. 23:35:33

@megamen:
en viszont szeretem amerikat is meg Teged is:)

A country full of aliens · http://angliavagyamitakartok.blog.hu/ 2011.05.27. 23:34:43

Gratulálok hagyma a bloghoz, van stílusa! Engem arra inspirál, hogy megírjam ezen blog angol verzióját, "Nagy-Britanniai botladozásaim" címmel vagy valami hasonló.
süti beállítások módosítása