hagyma 2011.04.03. 07:16

50/1

 

Ötven év, az ötven év.

Sok?

Nem, sokkal inkább semmi.

Semmi és rengeteg.

 

 

 

Az első 10 évemből nem sokra emlékszem, szerintem a nővérem jelentősen többre, mivel rá hárult a feladat, hogy óvodába cipeljen, ami ha nem is volt lehetetlen dolog, de teljes embert - lányt - kivánt.

Nem voltam hajlandó óvodába járni, emlékeim szerint féltem a  " naposságtól ", hogy rosszul öntöm ki a kakaót és mellé megy, amúgy lehet ez meg is történt.

Ez a naposság dolog ha  "más"  alakban is de bizony kisértett egész életemben, meg a szerepléssel járó  lámpaláz. Jól illeszkedtem társaságba, könnyen ismerkedtem, sokfelé jártam, de képtelen voltam szerepelni a legkisebb közösség előtt is.

Még most is komoly problémát okoz, ha több mint 5 ember előtt kiszólitanak, hogy én vagyok a negyedév dolgozója. Erős arcpirrel és remegő hanggal jár, legyőzhetetlen.

Pedig amit mondanék jó lenne, de most irjam le, hogy kérlek otthon olvassátok el?

Nem, ez már óvodában kiderült, nem leszek médiasztár, pedig akkor még senki sem tudta az mi is?

Annál inkább szerettem a társaság középpontja lenni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezután kezdődött a suli, iskola, első iskolaévem, határozottan optimistán nézek a jövőbe a tanári asztalnál készült fotón. Jóval  később felmerült bennem, hogy akár tanár is lehetnék és itt-ott tartottam is előadást, még mindig úgy tartanék egy órát gimiseknek.

Nem tudom miért, nem tudom miről, talán amerikáról, talán a szerelemről, talán egy pohár sörről.

Ebből az időszakból még határozottan emlékszem arra, hogy szerelmes voltam Szenes Gyöngyibe, aminek úgy adtam hangot, hogy Balaton-szeletet dobtam a postaládájukba, ami egy későbbi szülői értekezleten tárgysorozatba vételre került.

Hogy mikre lehet emlékezni és mikre nem, hihetetlen.

 

A második évtized - akárcsak mindenkinek - az egyik legmozgalmasabb de legalábbis

feltétlen a legizgalmasabb.

Az első négy év az egri Bárány uszoda - Hadnagy úti lakótelep - 10 -es iskola - otthon négyszögben telt el.

Az uszi Aladár bácsitól Magdi nénin át az ikon Pócsik Dénesig ivel át, de akit igazán minednki ismert az Pista bácsi.

Pista bácsi, ha  ezt kiejtetted az uszoda 3 kilométetres körzetében és azon túl is, mondhatnám egész Egerben, mindenki tudta kiről beszélsz.

- Pista bácsiiiii, még ne tessék leoltani a villanyt!!!!!

Bácsi. Szerintem akkor volt annyi, mint most én. Najó kicsit több.

 

Egy bácsi, aki kihúzza a kötelet, azután bemegy az irodájába és a turfot fürkészi, a hetvenes években. Az orra érte az újságot, nagyon nem látott közelre, mi meg azt sem tudtuk mi az a lóverseny.

Néha jött velünk a pesti vonattal, Ő ment az ügetőre, mi a BVSC uszodába, a legenda szerint egyszer nyert 10 ezer forintot. Ilyenkor elképzeltük, hogy otthon gazdag, csak azért uszodázik, mert szereti, mint mi.

És tényleg szerette.

Sosem beszéltelem vele többet - akár a többiek - mint,  tiszteletem Pista Bá'! érkezéskor, azután , jó éjszakát Pista Bá' távozáskor.

Ekkor már a kapuban várta, hogy mindenki elmenjen.

- Jó éjszakát, rózsás csókokat - volt mindig a válasz.

 

Tiszteletem Pista Bá', innen amerikából, tessék már egyszer megmondani, tényleg  bejött a hármasbefutó?

 

És persze a szerelmek, ebben a korban  - és abban korban - már jönnek a szerelmek.

A Lázár Eszternek például különböző szinű szemei voltak, ami csodálatossá tette, de áthidalhatatlan, legalább 4 éves korkülönbség volt közöttünk.

A húgába Ritába, majd később Pelle Jutkába mondjuk konkrétan szerelmes voltam, mikor Usti nad Labenben voltak úszóversenyen, küldtek képeslapot.

Mi ez ha nem szerelem?

Nyarakat és teleket toltottunk az usziban, a szerelmeken kivül az  örök barátságok is ott szövődtek, ugye Nagy Pista?

Nem, nem a nagy Nagy, a kicsi Nagy.

 

Azután persze az iskola.  Még ma is az egyetlen iskolám, ahol fújom a névsort:

Balogh, Balogh, Borics , Bucsi.....

Mondjuik a második Baloghba szerelmes is voltam, de a Bucsi is, igy esélyem nem volt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rüll tanár Úr, aki földrajzot tanitott és beszervezett az uszodába, engem a kis nyüzüge szőkét. Fantasztikus ember volt  és nagyon jó kapus, mármint vizilabda, mindent fogott 5 méteres körzetben, eszméletlen reflexel.

Fogta kettőről, háromról, fogta  a négyest, de félpálya környékéről nem szabadott lőni hagyni az ellent.

Nem látott messzire, akkor még a kontaktlencse minősége ezt nem engedte meg.

Hundt tanár Úr.

Mi más lehetett volna ilyen névvel, mint német tanár?

Már felnőtt voltam, mire rájöttem milyen remek emberek voltak.

Szétszóródtunk, de még évekig tartottunk osztálytalálkozót, ami általános után nem gyakori.

 

Aztán elmúlt, mert még jobban szétszóródtunk és már nem tudok sakkozni Hundt tanár Úrral, miközben Rátkay vagy Bucsi felteszi a kedvenc számát a " Lökd ide a sört".

 

Tessék, igy ötven évesen akartam pár sort irni az első negyvenről - a többi ugye jön amerikából - erre megakadtam 14-nél.

Mary bontja a pezsgőt, a következő huszonhatról talán holnap, csak igy vázlatosan.

A bejegyzés trackback címe:

https://hagyma.blog.hu/api/trackback/id/tr12795252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Druzsba 2011.04.03. 10:41:50

Boldog születésnapot!:)

deputy sheriff 2011.04.03. 15:24:23

Boldog szulinapot fater!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2011.04.03. 17:08:29

na, végre utolértem magam, és bepótoltam az elmaradt posztokat, realtime-ban vagyok.

...happy b-day mr.H!:)

medvedr 2011.04.03. 17:13:16

A mindenit, boldog szülinapot! Egy jó buli azért kerekedjék, tudnak remekül bulizni a nagy vízen túl is.

PO · http://pasztortuz.blogspot.com 2011.04.03. 17:16:39

Egyik haverom azt mondta, hogy a csebokszari lakótelepen a házak egy CCCP szót rajzolnak ki. Mióta van a Google Earth, én intenzíven tanulmányoztam, de nem leltem rá a moszkovita mintázatra :-D Úgyhogy ez csak egy egri urbán legenda.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.03. 18:28:10

mindenkinek kosz
nem urban legend, bar nem sikerult tokeletesre, elegh furcsa altalunk U alakunak hivott hazak voltak, gondolomm ez lett volna a C
/amugy nem tudom, a fiam, miert ezt rakta be, en a hadnagy utin nottem fel nem a cseboxban:)/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.03. 21:39:39

@medvedr: de meg hogy....
de mar jobban vagyok:)

Topy 2011.04.03. 22:53:18

Boldog szülinapot! :)
/1 :D

csigafrédi 2011.04.04. 08:53:34

Boldog szülinapot Hagyma úr!

deputy sheriff 2011.04.04. 22:09:22

@hagyma: Nem talaltam mas kepet a guglin egri lakotelepekrol, de ha talalsz jobbat, nagyon szivesen kicserelem kisbaratom! :P

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.05. 03:14:29

@deputy sheriff:
OK
es elnezest Bankutitol, Ot kihagytam

Mylady 2011.04.05. 22:12:08

Nahát! Boldog szülinapot!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.06. 16:49:41

@Babette_:
thx
ugy dontottem mostantol nem tartom:)
milyen mar, hogy 51? a turot!

MPL firstlady 2011.04.06. 22:49:24

@hagyma:
akkor boldogot, ha tényleg igaz ez az ötven:P
kaszibáék pusszantanak. a bótát nem tudom bocsi, de húsz éve utáljuk egymást:)
és örülni fogsz mindig, hogy megérted a következőt:))
én örülök és meg is ünneplem:D

MPL firstlady 2011.04.06. 22:52:33

@hagyma: és ha facebookon járnál, láthatnál szupi régi röpis képeket, ha kedved van nosztalgiázni:)rengeteg egri kép van fenn...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.07. 00:27:40

@Babette_:
majd leszel az 50-el is
@MPL firstlady:
megyek a facebookra nyomozni:)
2 hete ha beleptem, nekem meg uj:)
nosztalgiazni mindig jo

MPL firstlady 2011.04.07. 00:32:04

@hagyma: adtam neked egy kis segítséget:D
süti beállítások módosítása