hagyma 2011.06.28. 00:55

Öt perc honvágy

 

Ezt a bejegyzést tegnapra terveztem és leginkább, kicsit megtörve a történések szabályos menetét, a honvágyról szólt volna.

De szólni fog arról is, ha van olyan.

Az élet  közbeszólt, Mary fia, John, Afganisztánban van, egy helikopter fedélzetén dolgozik. Azt a munkát kell elképzelni, mikor a nyitott ajtónál a vietnámi, afrikai, kambodzsai háborukról szóló filmeken a katona ül a géppuska mögött és figyel.

A moziban lő is, itt nem jellemző, az amerikai hadsereg inkább rendfenntartásra törekszik és a hadsereg katonái legszivesebben mennének haza.

Éppen a napokban közölte Obama elnök, hogy jövő nyártól elkezdik a hadsereg kivonását, mondjuk ezt mondta három évvel ezelőtt is, a választási kampányban és mily érdekes 2012 őszén elnökválasztás lesz megint.

Az első, amin már én is szavazhatok.

Nade most tényleg bizzunk benne, hogy levonulunk onnan, túl sok pénzbe van, még több életbe minden látható eredmény nélkül.

Nehéz is úgy eredményt elérni, ha tulajdonképpen senki nem tudja, mi is a cél.

 

 

 

 

Szóval John Afganisztánban van, ez az utolsó éve a szerződésből és szombaton lezuhant a helikopterük, vélhetően nem nagy magasságból, mert a személyzet megúszta komolyabb sérülés nélkül.

Részleteket még mindig nem tudunk, a drótok égnek, rendesen felboritotta ez az esemény a nagycsaládunk életét, a lényeg, már tudtunk vele beszélni, jelenleg megfigyelés alatt tartják.

 

Peti jutott eszembe - nem a camarós, hanem a hantás - aki még az iraki háború alatt kérdezte:

- Te belegondoltál abba, hogy ahol mi élünk, ez az ország háborúban áll?

- Nem.

És tényleg nem gondoltam bele előtte. Jó, jó, tudom más úgy háborúzni. hogy van a front, meg téged is lőnek, lőhetnek, mint hogy a tieid a támadó fél és esély semmi, hogy az ellenség jön és elfoglalja Washingtont.

De azért mégis furcsa érzés volt.

 

Mint ahogy furcsa érzés volt, hogy nincs honvágyam, mert nem volt és most sincs.

Kicsit más helyzetben voltam, mint egy nagy családos kényszerdisszidens, mert a közeli családomból édesanyámon kivül senki nem maradt otthon. Ő meg jöhet amikor akar, bár most mi akarunk menni haza, főleg Mary unszolására. Jó, nem tagadom én is kiváncsi vagyok mi minden változott, de nincs bennem az a kényszer, hogy haza kell mennem legalább látogatóba

Ez az igazság, minek szépitsem. Kicsit annyiban is más volt a helyzetem, hogy mielőtt kijöttem, elköltöztem egy számomra teljesen ismeretlen városba, Vácra, ahol ugyan belerohantam egy teljesen váratlan és viharos szerelembe, de igazán nagy baráti köröm nem alakulhatott ki 2 év alatt, viszont a 2 év elég volt, hogy eltünjenek a régi barátok.

Nem mondom, hogy sosem gondolok rájuk, hogy sosem jut eszembe valami, hogy sosem álmodom a szülőhazámról, de tényleges hazaköltözési kényszert nem, hogy nem érzek , de el sem tudom képzelni.

 

Ettől még sokszor rám jön, hogy magyar kaját kell főzzek, magyar könyvet olvassak, ha tudok magyar mozit nézzek, az első megtakaritott pénzemből computert vettem és azóta is minden nap legalább egy órát a hazai oldalakon lebzselek, de tényszerűen nem akarok haza menni. Ez tény.

Talán, ha egyszer, több éve történt, hogy még a gondolata is egyáltalán felmerült. Vezettem hazafelé, fáradt voltam, a légkondi rossz volt, minden iskolabuszt és minden piros lámpát kifogtam, a rádióban röhécseltek és a humorból jó, ha minden tizediket értettem, és akkor tényleg hangosan megkérdeztem magamtól:

 

- Mi a túrót keresek én itt?

 

Azután hazaértem, lefeküdtem és kialudtam a honvágyamat. Valamelyik nap csodálkozva hallgattam a nővéremet, hogy haza akarnak költözni.

Szóval nem vagyunk egyformák, sosem tudhatom mi lesz a jövőm, simán tudnék otthon élni, az a hazám, de meggyőződésem, engem itt temetnek el.

 

Ott hagytuk abba, hogy a Target megszünt létezni, egyik reggel szokás szerint befejeztük a munkát, mikor megjelent 3 mexikói a főnökükkel és szépen kezdték átvanni a takaritási eszközöket.

A litvánok erről elfelejtettek értesiteni minket, gondolom szerették volna, ha az utolsó napig melózunk, amit meg is tettünk.

Azt a minimumot talán nem kell a javukra irnom, hogy a pénzünket végülis kifizették.

Mikor megkérdeztük:

 

- Akkor most hogy?

- Sehogy, menjetek haza, Magyarországra! - volt a válasz, és bár később még találtak kisebb munkákat nekünk, de ez a hajó láthatóan elúszott.

 

Olyan 800 éjszakaát dolgoztam a Targetben, havi ezeröt, később ezerhatszáz dollárért és ez alatt az idő alatt pontosan 6, azaz hat szabadnapom volt.

 Több mint 2 év 6 szabadnappal, a számlám ennek ellenére nem volt túl vaskos, rohangáltunk munka után, ami papirok nélkül nem éppen egyszerű, de valami mindig sikerült.

A litvánok  által bérelt lakásból leléptünk Attilával és folytattuk a harcot, ha nem is helikopteren.

 

De erről csak legközelebb, ami vagy lesz vagy nem.

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hagyma.blog.hu/api/trackback/id/tr923020546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kawics 2011.06.28. 01:46:07

Jobbulast John-nak, igy ismeretlenul is. Igaz irtad, hal' Istennek, nagyobb baja nem esett.

Mi volt az oka a lezuhanasnak. Muszaki problema vagy lelottek a helikoptert ?

Varom a kovetkezo bejegyzest:) Szeretem olvasni!

kawics 2011.06.28. 01:54:13

Erdekes dolog ez a honvagy. Sokszor beszelgettunk regen errol. Nem is tudok olyan embert hirtelen akinek honvagya lett volna vagy honvagya lenne.
Persze az oka ennek velhetoen az, hogy akkor mehetunk haza, amikor akarunk. Buntetes nelkul. Szemben azokkal a disszidensekkel akik lepattantak otthonrol es anno ezt buntettek. Vagy pld az 56-osok, akik elkovettek egyet s mast es a megtorlastol felven disszidaltak. Visszaut nem volt, hiszen komoly buntetesekre szamithattak volna , ha hazamennek egy ido utan. Ismerek olyan esetet, amikor kb 20-25 ev utan, eloszor megkerdeztettek a rokonokkal a Rendorsegen, hogy tortenik-e valami veluk, ha hazamennek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.28. 02:03:06

@kawics:
nem volt harc, muszaki problema, vagy a pilota, vagy mind a ketto
szeretnek a fold kozeleben lavirozni
sajnos nagyon keves a hir, nehez odatelefonalni, O meg meg nincs a bazison igy nem tudunk netezni sem
igen, erre en is sokat gondoltam, hogy pl egy 56-os magyarnak azert mas lehetett a helyzete, megha kedvezobb helyzetbol is indult, sokan magyar szot sem hallhattak, nem levelezhettek, nem olvastak magyar ujsagot,, szoval nem voltak hirek, biztos hogy mas helyzet volt
en lehet sok magyarnal naprakeszebb vagyok, mint mondtam min 1 ora magyar oldalakon
de az isw teny meg igy is mas lehet ott megelni, mint innen nezni
es igen,a z is benne van ha akarok holnap hazarepulok

sylvice 2011.06.28. 09:58:41

Én 23 éve élek Magyarországon, férjhez jöttem. Az akkori Szovjetunióból, jelenleg Ukrajna, települtem át. 600 km. választ el a szülőfalumtól. Szüleim, rokonaim, barátaim mind ott maradtak. Az első 3 évben iszonyatos honvágyam volt, amit a környezetem sem igazán könnyített meg, mindenkinek csak a "ruszki" csaj voltam, hiába magyar az anyanyelvem:( Akkor enyhült a honvágy, miután megszületett a kisfiunk. Mondjuk évente 2-3szor haza látogatunk.

folytasd tovább! Nagyon szeretem olvasni:)

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.06.28. 11:10:53

Fáradt vagy:(

én nem mennék haza, nekem még túl sok az emlék a küszködésről, a magyarisztánról:(

napalm 2011.06.28. 13:24:52

John-nak jobbulást, és várom a folytatást!

AlulírottFentemlített 2011.06.28. 15:43:26

Hétvégenként is dolgoztatok?
Mert úgy elég karcsú az a 6 szabadnap 2 év alatt.

Minden jót a családnak!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.28. 20:03:17

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol: sok eve totrtent, es tenyleg gyorsan elmult
@napalm: thx
@AlulírottFentemlített: de bizony hogy,
2 evig 2 x3 ejjel nem dolgoztam
januar 1, Thanksgiving, dec 25.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.28. 20:51:23

@sylvice: ugy magyarozni nem szoktak, vagy ruszkizni, vannak azok is boven,de azert van sok amerikai, aki ha nem is mondja, de a vak is latja nem orul az uj jovevenyeknek, foleg ha mar negyed-otod generacios
megjegyzest nem tesznek de lehet ezt latni
szerencsere nem ok vannak tobbsegben

medvedr 2011.06.28. 21:06:51

Ismeretlenül is jobbulást és jó egészséget Johnnak! Az amerikai katonák már legalább 2X megvédték Európát saját magától, ami igen ronda munka. Nem tudom, hogy pont Afganisztánra ez mennyire igaz, de mindenesetre jobbulást, és jó híreket. A 6 szabadnap az ünnepeken és hétvégeken kívül 6 nap vagy ezekkel együtt?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.28. 21:57:27

@medvedr: osszesen 2 ev alatt 6 nap volt amikor nem mentem ejjel dolgozni
hat
2 x 3 unnep, amikor meg a Target is zarva van
az amerikai katonak segitettek az I-II VH-ban is es a jugo polgarhaboruban is
afganisztanban semmi keresnivalonk
talan jovore kivonul a hadsereg vegre es a kulonboZo vallasu hegyi pasztorok robbantgassak egymast, ha ezt akarjak

kawics 2011.06.28. 22:25:05

Az europai uzletek, mint pld az Aldi, itt is alkalmazza az europai nyitva/zarvatartasi rendet, mindamellett, hogy az itteni unnepeken is zarva tartanak.
Karacsony, Husvet, Januar 1, Punkosd........ zarva van.

vizsla_barat 2011.06.28. 22:46:10

az afganisztani misszio celja az olajutanpotlas es a heroinszallitmanyok biztositasa. Nemes cel. Csakmasutt ezt rablohadjaratnak hivjak es nem bekefenntartasnak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.29. 01:35:00

@vizsla_barat: igen, mi afganisztan boseges koolajkeszleteit lopjuk es raboljuk
hivatalosan szallitjuk a heroint a hadsreg altal az USA teruletere
ez teljesen igy van, megint raereztel

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.29. 01:39:09

@kawics: legkozelebb ha ra leszek szorulva a takaritasra megprobalomm az Aldiban:)

vizsla_barat 2011.06.29. 02:23:15

@hagyma: akkor mit? homokot? teveszart?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.29. 02:59:31

@vizsla_barat: hat itt most nem mennek bele amerika kulpolitikajaba, ami igen sokretu
egyelore orulok annak, hogy ugy nez ki jovo nyartol tenyleg megkezdodik a teljes kivonulas

vizsla_barat 2011.06.29. 03:08:47

@hagyma: sokretuen szopatnak es nem nyernek 50 eve es usa es az egesz vilag szopja a koltsegeket. ez tenyleg nagy eszre vall.

Büszke_troll 2011.06.29. 11:14:22

@vizsla_barat: vizsla drága, nekem is megvan a véleményem az USA idegenföldön végzett háborúiról, de őszintén, szerinted ez az a blog ahol érdekel valakit e témában a véleményed?

Ráadásul olyan emberrel akarsz vitázni, akinek a társa fia Afganisztánban harcol?

Hülye-e vagy?

Büszke_troll 2011.06.29. 11:17:13

@hagyma: ne az Aldiba menj, én már ajánlottam mindenes-kertész állást! És több szabad napot is adok!
:)

vizsla_barat 2011.06.29. 11:39:50

@Büszke_troll:
imadom az onjelolt internet-cenzorokat.
harcol? nem! zsoldoskent ment lovetatt keresni. tudta,hova megy es tudta,hogy bele is halhat. azt is tudta (bar az amerikaiaikank se erkolcsi,se pedig tortenelmi erzeke nincs),hogy ez a haboru(is) total megalapozatlan. Tehat a sajnalat nem jar neki.
Nem mellesleg az en penzemet kolti. Jogom van legalabb szajalni ellene...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.29. 19:19:47

@vizsla_barat: ez hulyeseg
nem tudod, hogy megy ez, en meg ebbe a vitaba nem szallok bele egy amerikaban elo es amerikatr miondenhol szido nickel kulonosen nem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.29. 19:20:50

@Büszke_troll: ha neaggyisten raszorulok elni fogok e nemes ajanlattal

kawics 2011.06.29. 20:32:05

@hagyma: Remelem nem lesz mar takaritasra szukseged :)

kawics 2011.06.29. 20:55:02

@vizsla_barat: Mar bocsass meg, de le kell irnom, hogy mit gondolok.
Egy ember, ha barmilyen oknal fogva megserul vagy baleset/ kareset eri, azt Te nem sajnalod?!
Azt kell, hogy mondjam, egy erzeketlen szemely vagy.

Nem akarom a "szomszed tehene" esetet ide citalni DE azt kell mondjam, Johnt baleset erte, Te pedig...........!!!

Na az ilyenektol ilyen a vilag amilyen, sajnos :(

Nekem is van kolleganom, akinek a fia most az iden vonult be, talan aprilis elejen. Sokat beszelgettunk a temarol es beszelunk meg a mai napig is. Tudod elbocsajtottak a 23 eves sracot, mert a tulajodonosnak nem ment jol az uzlete. A srac 6 honapig kapta a munkanelkuli segelyt / $ 600-at / es mivel semmi munkat nem talalt, igy elment katonanak. Havi $ 2000-ert. Hozzateszem itt Florida allamban a minimum oraber $ 8. Ez volt a lehetosege. Ja meg lett volna Neki mondjuk, keregetni, homelessnek lenni, rabolni, kabitozni... meg ilyenekre lehetosege. Itt egesz maskepp nez ki a szemlelet mindenrol. Itt ez a srac elment katonanak , harcol!! Teljesen mindegy, hogy masok, mit gondolnak errol. A kivulallok akik ezt nem ertik. Itt az emberek buszkek a zaszlojukra, reggel felhuzzak, este kivilagitjak. Itt az emberek hisznek az Elnokuknek, a Hivatalnokoknak, a Polgarmestereknek.........!! Ha megrendul a Hituk / igen igy nagybetuvel / akkor menesztik az illetot.

Es a vegere megjegyzem, NEM KELL idejonnod es masok erzelmeibe belegazolnod. DE ha mar itt vagy, akkor nemi intelligenciaval, toleranciaval, empatiaval, etc, kezelhetned a dolgokat. Velemenyt tobbfelekeppen lehet alkotni/elmondani. Ettol Ember az Ember. Ha az !!

Ez a velemenyem a hozzaszolasodrol. Igaza van Buszke Trollnak a kotekedesed senkit nem erdekel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.29. 21:19:32

@kawics: hat kicsi az eselye, de sose tudhatjuk
szoval ma mar nem valoszinu:)
Maryek nem gazdag csaladbol szarmaznak enyhen szolva a 8 testverevel
igy az O gyerekei sem a millimos gyerekek eletet eltek, normalis amerikait, nem tul jomodban
az "eerettsegi" utan a tovabbtanulas egyik utja a hadsereg, ami jo diplomahoz segit, jelentosebb tandij nelkul
ennek fejeben ala kell irni 10 evet es bizonyos idokozonkent meg kell jelenni a bazison
es ha szukseg van az emberre, akkor bizony menni kell kulfoldre...
nem a seregtol kapott penz ami normalis elethez segitette, hanem a diploma amit igy ingyen megszerezhetett
amerikaban semmit nem adnak ingyen, de az amerikaiak megbecsulik a katonaikat
sosem neveznek zsoldosnak, mint pl otthon

kawics 2011.06.29. 23:09:13

Igen ezt hallottam, hogy finanszirozzak az egyetemet es foiskolat is, persze vannak kriteriumok.
Meg az egeszsegugyi ellatas is jar ingyen.

Aztan , ha leszerelnek akkor lesznek Veteranok, kapjak majd a nyugdijat, de mellette nagyon minimalis oraszamban dolgozhatnak. Ha tullepik az oraszamot elvesztik a nyugdijat, nincs mese.

De gondolom elesben sokat kivesz idegileg es fizikailag a katonakbol.

Igen: itt semmit nem adnak ingyen, az biztos.

ma21 2011.07.01. 10:41:30

Gyógyulást John-nak.A fiam egyik barátja is kint volt 6 hónapot,neki is volt balesete.
/ a kocsijuk melett volt a robbanás/ Hál Istennek nem sérült meg.Itthon az asszony és 2 kis srác várta, na meg a barátok.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2011.07.01. 14:30:00

@vizsla_barat: de miért pont itt könyörgöm.
@kawics: ez is elképesztő, itt meg a l5 éves fiam hivatalos nyári munkán 15 frankos órabérben volt. más meg dolgozik felnőttként 8 dollár óradíjért, és megint más jön és megkritizálja ha elmegy katonának mert többet akar.
John-nak jobbulást, és Maryval együtt érzek.
honvágyam nekem sincs, leginkább azért amiért@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol, a küszködés, hülyének nézés miatt. persze mi már akkor megyünk amikor akarunk, ez biztos sokat számít, és a net is meghatározó.

kawics 2011.07.02. 00:05:01

@dömbi: Igen, de nem mindegy, hogy 15 frankbol mit veszel es mit veszel 8 dodobol.
De ez mar megint egy mas tema :)

Micirke 2011.07.02. 10:00:16

Hagyma ur, minden jot kivanok Johnnal kapcsolatban. :)

Csatlakoznek azokhoz akik a honvagyat hirbol se iemerik. Nem ereztem meg.
Elso evben volt bennem pici izgalom amikor hazamentunk latogatoba, de amikor 15 ora autokazas utan beertunk Pestre es a Keleti magassagaban kiraboltak minket... es az elso ejszakat a rendorsegen toltottuk... nos azota sajnos az evi egy hazalatogatas is olyan trauma nekem, amire egesz evben keptelen vagyok felkeszulni lelkileg.
Pedig nem a honfitarsaim voltak, hanem valami balkani banda...

Büszke_troll 2011.07.02. 11:19:41

@Micirke: szerencsére ilyen az USA-ben nem történhet meg veled.

Micirke 2011.07.02. 11:23:22

@Büszke_troll: Nem erted a lenyeget. Bocs.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.02. 14:22:33

@Büszke_troll: azt kell mondjam, kisebb az eselye, spkkal kisebb
@Micirke: megmondom oszinten, lehet alaptalanul, kicsit en is tartok az utazastol, foleg Mary miatt, szeretnem ha jo benyomasai lennenek majd, sokszor eszembe jut mennyivel mas az emberek egymashoz valo viszonya otthon, mint itt, a buszon a metron a sorbanallasnal, a kozlekedesben
biztos erdekes lesz neki
amellett meg eger, budapest a balaton az csodalatos, tuti csak les majd ki a fejebol
/ez a harom hely van tervbe veve esetleg meg a duna-kanyar/
de meg mindig nem tudjuk a pontos idopontot
elso a munka es nehez talalni 3 hetet ami mind a kettonknek jo

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.02. 14:25:16

John fizikailoag rendben van, a sokk nagyobb ami erte
az itteni amerikai parancsnoka kiutazik hozza, mert O jobban ismeri mint a kinti
remeljuk tul teszi magat a dolgon, egyelore nem akar repuln/ ezt senki ne olvassa: titkon remenykedek hatha hazajohet:)/
raadasul mielott mennie kellett eljegyezte a baratnojet, Audryt, ugyhogy ahogy haza jon, ha marad is meg 10 honap, eskuvo lesz:)
1000 eve nem voltam vendegkent eskuvon

A country full of aliens · http://angliavagyamitakartok.blog.hu/ 2011.07.02. 15:20:53

Én mikor otthon vagyok és épp semmi dolgom, akkor mindig elmegyek dobogókore, Visegrádra a fellegvárba, majd komppal át Nagymarosra. Ott eszek egy lángost, iszok egy sort a Duna-parti kisbufében és úgy haza.
Na, most rohadtul honvágyam lett.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.02. 16:06:14

@A country full of aliens:
nekem nincs, de te angliabol secoperc alatt haza mehetsz
igen eltem Vacon 2 evig/ eletem legnagyobb magyar szerelmevel/ oda is el akarom vinni Maryt
komppal at Vacrol a nem is tudom hova?:)
kismaros nagymaros
de nagyon szep a z Ipoly kornyeke is szlovakia fele
azt hiszem 1-2 napot eltoltunk ott, lehet pont azt a panziot valasztom, ahol megszalltam1 honapig tizeneve, mikor egy hatizsakkal megerkeztem a varosba
valahol deakvaron van

Büszke_troll 2011.07.02. 17:11:27

@Micirke: Nyilván. Mert én hülye vagyok.

@hagyma: Magyarországon jelenleg 100 ezer lakosra 319 (2006-os adat 333) erőszakos bűncselekmény jut, USA 429.
www.disastercenter.com/crime/uscrime.htm

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.02. 17:18:26

@Büszke_troll:
van egy nagy kulonbseg
1/otthon biztonsagban vagy, ha ott veszel lakast ahol kell
2./ igen, vannak bizonyos helyek, ahova nem megyunk, ha ezt tudod, es tudod, akkor oda nem megy, mert minek mennel
de pl. ejszakai szorakozohelyeken allando rendori jelenlet
/ a statisztikat jelentosen rontja a kulvarosban elo szegeny, szinesboru, bevandorlo stb, problema, a rendori jelenlet 100szor nagyobb mint otthon, maximalis biztonsagban erzem magam, bar en otthon sem feltem se ejjel sem nappal es otthon sem szivesen mentem az utolso evekben a nyockerbe meg nappal sem/

Büszke_troll 2011.07.02. 17:31:40

@hagyma:
1. a házamat nem zárom, azt sem tudom hol van a bejárati ajtóm kulcsa.
2. ez itthon is így van

"a rendori jelenlet 100szor nagyobb mint otthon"
Nahát! És ennek ellenére is harmadával több erőszakos bűncselekményt követnek el? Ejnye.

Figyelj, semmi bajom azzal, hogy ki hol éli boldogságban az életét. De ne fikázza azt ahonnan indult, legalábbis ne másik országból. Szerintem te is lepofoznád a szomszédod, ha bemenne a házadba és elkezdeni kioktatni, hogy hogyan kellene viselkedned, hogy jobb legyen a házasságod. Akkor is, ha részben igaza van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.02. 18:00:42

@Büszke_troll: Te vag a sokadik aki alapbol vadaskodik
soha nem fikaztam a szulohazamat
ez ilyen panel
- ne fikazz
-ne ugass
ezt mindenki mondja, mindenki hozzamvagja es minden kulfoldon elohoz, de bizonyitani nem tudja, mert sosem irtam, mondtam, gondoltam ilyet
/azert ha valami nem tetszik otthon, talan elmondthatom, mert miert is ne? bar nem sokat beszelek magyarorszagrol
igen a rendori jelenlet messze nagyobb es hatekonyabb

most ilyen harcokba ne menjunk bele, en tenyleg nem zarom a hazamat, de kepzeld, meg a kocsimat sem, ha pl vasarolok, vagy leteszem a prkoloban a meloban
jo, erteket azert nem hagyok az ulesen
/nem bannam, ha ideznel tolem valamit valahonnan ahol kifejezetten istenitettem amerikat vagy fikaznam a szulohazamat
go ahead
sokkal jellemzobb, hogy a mgyarok szapuljak az orszagukat, nem a en,a mi nekem meglepo, mert pl az amerikaiakra nem jellemzo hopgy szidjak az orszagukat
olyan mertekben mint otthonrol olvasok abszolute nem
a politkusokat itt is, de a hazajukat, ugy mint otthon semmikeppen/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.02. 18:08:19

bunozok itt is vannak es lehet neked furcsa mert nem itt elsz, meg ha tobb is aranyaiban a buncselekmeny a hetkoznapi ember szamara a kozbiztonsag jelentosen nagyobb
a buncselekmenyek jelentos szama, a hetkoznapi ember altal nem latogatott teruleteken tortenik
ez van
mondjuk en most egy kisvarosban lakom Asheville/eger meretu/ teljes a kozbiztonsag, de reggel azert a hiradoban latom, hogy valahol kint eppen lelott valaki valakit szerelemfeltesbol stb.
zommel nem feherek, ez nem rasszizmus, a varos szeli szegenyebb negyedek zome afroamerikai lakosbol all
es igen barmi tortenik 5 percen belul ott a rendor OT!!!! percen belul

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.02. 18:11:39

ez a szomszed hasonlat meg baromsag
egyreszt mint mondtam nem fikazom a szulohazamat, masreszt meg mindenkinek van velemenye mindenrol
Te soha nem nyilatkozol ki a szomszedodorol, masik orszagrol, a bekatenyesztesrol ha kell , pedig tuti sosem tenyesztettel bekat
es akkor meg arrol nem beszeltem, hogy ez altalanos szlogen lett otthon, hogy minden amerikai dagadt es hulye es ezt le is irjak tizmillioszor
en meg meg sosem irtam le hogy eleg fura nep ez a magyar, nemhiogy minden magyar hulye
pedig van benne annyi igazsag, mint hogy minden amerikai hulye
na ennyi
idezeteket varom tisztelettel
afikazasrol

csutkababa 2011.07.02. 21:32:03

@hagyma:
Drága Hagyma, az a panzió már lezüllött. Ugye a volt híradós laktanya mellettire gondolsz?
Hadd javasoljak helyette másikat, a Vác északi körforgalma melletti Csillag motelt. Szemben a MOL kúttal. Vagy a Vörössipka panziót.

És a Vörösházat felújították, melegen ajánlom az Oázis fagyizót, és van ott gyrosos is:)
És ha akkor jöttök, a Váci Világi Vigalom klassz:))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.02. 22:38:50

@csutkababa: a Voros hazra emlekszem:)
ez egy kis panzio/ talan mini panzio volt a neve/ volt, vagy van,
deakvaron
tulajdonkeppen egy csaladi haz resze nehany szobaval ugy a Sport presszotol/ az volt a torzshelyem/ parszaz meterre
a Vaci vigalomban voltam egyszer, tenyleg szuper
egesz okrot sutottek, meg lehetett helikopterrel repulni es sok sok sator
szerettem Vacon elni
borpatika, szolgaltatohaz
a Fo ter, ott volt egy kedvenc reggelizohelyem
a Vaci kapu, a borton
sok mindenre emlekszem
2 ev volt az eletembol
2 szep ev Gyorgyivel

csutkababa 2011.07.02. 22:59:11

A felújított Főtér csodás, láttam a fényképét a blogodon:) És a Városkapu is új, a Kőkapu is kirittyentve, a Pavilon mellett sörsátor van gyakran, a szocreál Áruház a buszpályaudvarnál már félig kínai, félig villanyossági, félig tekepálya, félig fitness-centrum.
A Vörösház udvarán a Familia Gladiatoria is fellép a VVV-n, a mozi sajnos bezárt, de a Vörösházban van egy kis vetítője a mozisoknak, ahol pokrócot kapsz a térdedre a kőfalak közt.

A panziód mellett gyakran elmegyek, még műkszik, de már nem az igazi.
Bicikliút végig kiépítve, a Duna-parton fut.
Vagy 4 edzőterem és sportcentrum, uszoda és sportcsarnok.

Nagyon szeretek Vácon élni, bár még csak 13 éve élek itt:)
Csak Györgyit nem ismerem:)

PS:
Keményen dolgoztál ott Ámerikában, recpect.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.02. 23:15:17

@csutkababa: menj be a Sport presszoba es tuti megismered, nagyon szep es kedves holgy
bar par eve nem hallottam felole

igen, nagyon szerettem Vacot, mondjuk egert is, mag pestet is
de vacnak valahogy filingje van:)

meg most is kemenyen melozok, de a helyzet sokkal jobb a kezdeteknel, az teny
egy bejegyzesben azt hiszem visszaterek vacra
lehet mar holnap
nyomul a nosztalgia:)

csutkababa 2011.07.02. 23:25:09

Hajrá, kíváncsi lettem:)
És bocs, félreérthető voltam, a kemény melóval, természetesen nem csak múlt időben értendő, amit írtam.
Jó éjszakát!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.02. 23:46:26

@csutkababa: neked is
ja
otletet adtal
egy bejegyzest boven meger Vac es az ottani eletem
ez jon Hetfon reggelre
es tessek bemennia Sport presszoba, megkerdezni ki az a Tivadar:)
/lehet a kutya nem emlekszik ram, nade istenem:)/
Viczian tuti emlekszik
de O komuves

vizsla_barat 2011.07.03. 00:16:17

@kawics: nem baj.
A patriotizmus minden hajjal csopogo maszlag. Foleg egy olyan orszag polgaraitol,akik az egesz vilagot vegigraboltak/jak es nyomatjak a globalizmus ideologiajat,hogy halaszhassanak a zavarosban,mikozben a sajat szemetdombjukat anyatigriskent probaljak vedeni. De szopnak folyamatosan.

Nem,nem fogom sajnalni a zsoldost. Nem kotelezo odamenni. Lehet szart is lapatolni a tehenfarmon.

Büszke_troll 2011.07.03. 00:25:02

@hagyma: nem igazán akarok belemenni egy netes adok-kapokba. A blogodat élvezettel olvasom, nem csak azért mert egy másik világról szól, hanem mert egy ember felemelkedéséről szól, a WC pucolástól a polgári életig.

De.
"az evi egy hazalatogatas is olyan trauma nekem, amire egesz evben keptelen vagyok felkeszulni lelkileg."
Micirke ezen hozzászólásán húztam fel magam. Aztán azon, hogy írsz valamit, amit nagyon egyszerű számokkal cáfolni. (erőszakos bűncselekmények)
"en tenyleg nem zarom a hazamat" Miért, mert én hazudok szerinted? Azt már szinte félve írom, hogy a kocsit ugyan szinte mindig bezárom, de a tetőt leengedve tartom a legtöbb helyen.

Nem neked írtam, hogy fikázod Magyarországot, de hidd el, olvaslak máshol is, és torz elképzelésed van róla.
Először is, nem csodálja mindenki az amerikai életformát, a többségnek nem minden vágya, hogy ott éljen. Bár neked a topicokból lehet úgy tűnik, nem mindenki szegény itthon sem, van sok normális életet élő ember itt is.
Posztoló rendőr: a jelenlegi lakhelyem a város szélén van, a közeli kiskerteket ellepték a cigányok. A városba bejövő úton folyamatosan áll két rendőr, akik az áthaladókat igazoltatják.

Itthon, ha jól tudom, jelenleg kisebb a munkanélküliségi ráta, mint a USA-ben. Írtál a külvárosi "getto" lakókról. Na, nálunk is ez a réteg aki panaszkodik, nem dolgozik. Jellemzően alacsony iskolai végzettségűek. A munkanélküliek felének nincs 8 általánosa. Nógrádban pl. a munkanélküliek között a diplomások aránya csak 2,6 százalék.

Az ismerőseim, barátaim mind dolgoznak. Mert dolgozni akarnak. Van köztük közalkalmazott, nagyvállalkozó, alkalmazott. Mindnyájuknak vagy lakása vagy kertes háza van. Autó mindegyik családban van, a gyerekeket taníttatják, járnak nyaralni, télen síelni.
Hallomásból ismerek olyan idiótát aki 96 hónapos részletre vett autót 0 % befizetéssel. Szóval ilyen is van.

És akkor most leírok egy igaz történetet. Ismerősöm testvére egy amerikai polgár házastársa lett. Az államokban élnek, két gyerek. Az idén a magyarországi család dobja össze nekik a repülőjegyre valót, mert nekik nincs elég pénzük rá.

Büszke_troll 2011.07.03. 00:34:12

Van persze olyan réteg amelyiknek normális a viszonya a munkához, ennek ellenére ők a rendszerváltás nagy vesztesei.

A jelenlegi 50+ évesek. Ha kirúgják őket szinte lehetetlen újra munkába állniuk, éppen ezért akinek van állása, annak fát lehet vágni a hátán, el ne veszítse. A 40 és több évi nyugdíjbefizetés ellenére az állam nem fog tudni adni nekik elegendő nyugdíjat (sok nyugdíjas, kevés aktív) nekik pedig már esélyük sincs megtakarítani.

Na az ő életük az tényleg szívás.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.03. 00:38:29

@Büszke_troll:
semmiben nem mondtal ellent nekem, vagy mast
minden olvasomnak nagyon orulok, mert ez ugyan nem uzleti blog, de ha valaki ir, orul, ha olvassak
en nem a wc pucolastol emelkedtem fel, mert ottho sokkal komolyabb meloim voltak, en bevallaltam par hetre, mert akkor nem volt mas
sokan nem vallalnak be otthon!

szinte senki!~
itt meg sokan igen, sok magyar is

egyaltalan nem hiszem hogy torz elkepzelesem lenne a hazamrol, bar az tuti, hogy nem teljes erteku ha az embner cvsak ujsagot olvas, az anyjat hallgatja, neten nezelodik
de a torztol messze all
viszont azt allitom, tobb torz felfogasu ember el otthon, mint 20 evvel ezelott
ebben szinte biztos vagyok
szerintem a bunozes is jelentosen megnitt az utobbi 20 evben
en nagyon utalnam ha barki is csodalna az itteni eletformat, sosem propagaltam, hogy itt minden fasza, nekem itt jo, de ez en vagyok, isten mentesen, hogy ide vagyjon mindenki
sajnos az en allamomban es akornyeken 16 szazalekos a munkanelkuliseg
remelem Obama megy is jovore
sajnos mi nem tudunk telen nyaron nyaralni menni, mert dolgozni kell
Mary is 50-es az idei szabdasaga 5 azaz ot nap
nem 32, mint otthon
uj autot meg en sem mertem venni, lehet iden veszek, de odzkodom tole
otthon konnyebben megteszik\
aztan csodalkoznak ha elviszik

ez nem vicc, egy magyarorszagi ut nekunk is benne lesz 6-7000 dollarba, bizony az nagy penz itt, majd egy ev kell meg felrerakunk ennyit
nade mi nem is ugralunk tuneziaba, meg gorogbe meg a bahamakra

nalunk rendor sosem all, en meg gyalogos rendort nem lattam es nem kettessevel vannak, mert 1 az olcsobb
dehat otthon ketto kell, egy rendor szava nem eleg
/ez csak ugy mellekes volt/
a lenyeg
ez a blog az eletemrol szol, en eltem otthon is itt is, sosem varom el hogy csodaljak amerikat
ez ugy a magyarok genjeiben van, ha valaki beszel amerikarol, meg sem hallgatjak, csak ravagjak,ott sem minden marcipan, meg amugyis mindenki hulye meg dagadt
1millioszor hallottam
idezz krelek meg egyszer hol fikaztam magyarorszagotr es hol istenitettem amerikat
26.000 hozzaszolas all rendelkezesedre
en ugy tunok magamnak, hogy objektiv vagyok
persze a sajat szemszogombol
es igen orulok, ha tovabbra is olvasol
hetfon a vaci 2 evemrol beszelek 2 flekket

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.03. 00:42:02

@Büszke_troll: ez nagy baj itt 50 felett is talalsz, ha talalsz, nem tul jot, de talalsz
es itt a nyugdijasokat nem inaktivnak meg ekloskodoknek hivjak, hanem akik ledolgoztak az eletuket es akiknek az adojukbol tanultak a fiatalok es akik felneveltek a gyerekeiket
es sosem szolitanak oket nyuggernek
de...........
en sosem tagadtam, hogy akar jobb amerika, akar nem, en itt szeretek jobban elni, jobb nekem ez a legkor ez az eletforma
ez nem jelenti azt, hogy itt jobb
nekem itt jobb
ami azert is erdekes, mert nekem igen jo megelhetesem es lakasom volt otthon mielott kijottem, tehat tessek ne nincstelen kimenekultnek tekinteni, nem mintha az szegyen lenne

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.03. 00:51:02

amugy nagyon sajnalnam ha a blogombol az jonne le, hogy itt minden csodas, otthon meg minden szar
de szerintem nem is ez jon le, aki ugy olvas, ahogy en irok

Micirke 2011.07.03. 01:06:05

@hagyma: Szeretnek bocsanatot kerni toled, amiert megvaditottam a hozzaszolasommal Buszke_troll-t, aki aztan jol felbosszantott teged. Sajnalom, nem akartam. :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.03. 01:16:19

@Micirke: nincs miert
engem nem bosszantott fel
egyaltalan nem
20 evesen pl ugy gondoltam, az kizart hogy en ne magyarorszagon eljek
dehat az elet ezt hozta
buszke vagyok, hogy magyar vagyok
huhu tudod milyen orom mondani Marynek mikor valaki van a tv-ben gabor zsazsatol Joe Nemethig, hogy ez is magyar ez is magyar
sokszor el sem hiszi:)
de mindig megmutatonm neki
Jope Nemthet abszolut nem hitte el, O volt a kedvenc basaballjatekosa 35 eve:)
de johetnek Thony curtissal meg mit tudom en kivel
jokat rohogunk

sok magyar ismerosom volt aki haza ment, en itt szeretek elni
elnezest kerek ezert
es nem vagyok gazdagabb mint otthon lennek!
szeretem ezt az orszagot, ez van
aki nem szereti ne jojjon ide, foleg ne penzert

Büszke_troll 2011.07.03. 02:28:23

@hagyma:

"sokan nem vallalnak be otthon!

szinte senki!~
itt meg sokan igen, sok magyar is"

:)))) Ha tudnád hogyan kezdtem! :)))

Szerinted az itthoni nyilvános WC-ket kik takarítják? (Bevásárló központok, éttermek, stb.)

Több, mint 10 éve mentél el. 2000, 2001? Rengeteg minden változott azóta.

"6-7000 dollarba, bizony az nagy penz itt" Itt sem kevés, de nem az elérhetetlen csuda nagyság. Havi 100 ezer forint. Sokan fizetnek hasonló havi törlesztőt, autó után mondjuk.

Rendőr. Más ország, más szokás. Nyilván nincs ott szükség gyalogos rendőrre. Ezek is kocsival jönnek különben. aztán kiszállnak. Nem azért vannak kettesével mert egy rendőr szava nem elég.

Éltél itthon, de az már régen volt. Pont annyira idegen neked az átlag mai magyar világ, mint egy kis faluban élőnek a pesti éjszaka. Még nekem is idegen, mert én meg jelentősen más életkörülmények között élek, mint az átlag.

Sok minden változik pár példa csak: jelenleg gyakorlatilag minden adóbevallást beadhatsz elektronikus úton, Pécstől Debrecenig folyamatosan autópályán utazhatsz, itt is neten rendelünk sok mindent (koncertjegytől pizzaig), a boltok tömve vannak, stb.
Vagy gondolnád, hogy évek óta prosperál olyan utazási iroda, ami magyar diákokat utaztat Madridtól Aucklandig a nyári szünetben, nyelvet tanulni. Hogy egy kelet-magyarországi város lakóövezetének bevezető útjának kb 2 km-es szakaszán péntek délután fél tucat kabrió autóval hazatérőt számoltam a szembejövő sávban? Hogy nem megy csodaszámba ha egy épülő házra napkollektort tesznek, vagy hogy egyre többen kocognak bicikliznek az egészséges életmód miatt?

És van persze rengeteg, szerintem negatív változás is, de azt majd hallgasd meg személyesen valakitől, ha Magyarországon leszel. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.03. 02:58:50

@Büszke_troll: a falusi nem magyar?
muhhaha
nem tudja milyenm egy pesti ejszaka
ez kesz
gratulalok a magyar frjlodesnek sosem neztem le
ugy latszik siker elmenni kulfoldre
a baj az, hogy sosem ketelkedtem abban hogy magyarorszagon jo elni
nem
en azt kapom , hogy itt szar
ennyi

pedig en jobban ismerem ezt a ket orszagot mint szinte barki

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.03. 13:53:47

@Büszke_troll: emlekeim szerint a klotyokat nyugdijas neneik takaritjak leginkabb, nem sok fiatal/ pl. egyetemistat latok/
itt sem az a jellemzo hozzateszem
ki beszel elrhetetlensegrol 7000 dollar eseteben?
egyszeruen az ember meggondolja hogy elkolt-e 7000 dollart 2 het vakaciora
marmint az ilyen koznep, mint en
elhiszem, hgoy rnegeteg minden valtozott 97 ota, de azert hidd el nem vagyok elzarva magyarorszagrol
azt csak halkan teszem hozza es ez nem nosztalgia, a 70-80-as evek hozzaallasa az emberek reszerol nekem jobban tetszett

de, azert vannak kettesevel, mi masert lennenek?
egyaltalan nem idegen ekem az atlag mai magyar vilag
mitol lenne?
az utobbi 14 evben UFOK leptek el a hazamat?

hat ettol nem estem hasra, hogy computeren lehet beadni az adobevallast
itt szinte csak ugy
es kepzeld tudtam, mert olvasom az otthoni hireket
nezek otthoni tv-t
mondtam napi 1 orat magyar oldalakon lebzseleke
sok magyar nem foglalkozik ennyit a hirekkel
en egri vagyok es a szamomra fontos M#-as mar az en idomben is megvolt
es hat igen, ez az ami nekem furcsa, tul sok az uj kocsi, tul sok az uj haz, a napkollektor a tokom tudja, de megy a siras, hogy szegenyek vagytok
mi meg most is berelt lakasban elunk
hazat majd akkor veszunk, talan jovore, ha nem kell hozza felvenni svajci frankot
kocsit sem veszunk ujat, csak ha van ra cash, nem erdekel ha a szomszed ugy gondolna, hogy nezma' ez meg csak egy 2007-es fordot vett
az idegbeteg szemuveges tavfutonak sok mindenben igaza volt
tul nagy a jolet otthon
3 evig gyes
beszaras

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.07.03. 16:23:08

igen Magyarország maga a paradicsom, sőt be kellene nevezni a Világ 8. csodája címre!
Biztosan azért menekül annyi ember onnan! (egészségügy, gazdaság, fulladjon meg a szomszéd)
Oh my God!

Büszke_troll 2011.07.03. 16:58:55

@hagyma: De a falusi is magyar. De az átlag falusinak fingja nincs a pesti éjszakáról, mert nem él benne. Ahogy te sem. Ennyi, felesleges félremagyarázni.
Nem vártam, hogy hasra ess az ebevallástól, csak mivel revizor voltál, gondoltam felfogod ebből, hogy változnak 10 év alatt a dolgok.
Egy McD-ben tutira 30 éven aluliak takarítják a mosdót, de bevásárlóközpontokban is fiatalokat látok.
"egri vagyok es a szamomra fontos M#-as mar az en idomben is megvolt"
Ezt nem is kommentálnám.
"az utobbi 14 evben UFOK leptek el a hazamat?"
Nem tudom, én nem az Egyesült államokban élek.

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:
Hol olvastál te ilyet tőlem? Nem állítottam, hogy Magyarország a létező világok legjobbika. De nem is egy utolsó fikázni való.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.03. 17:07:43

@Büszke_troll: en csak varok a magyarorszagot fikazo kommentjeimre
majdnem 26 ezer kozul valogathatsz
es nem jon...
szoval nem tudom mirol beszelsz
revizor voltam, de nem tartom nagy ugrasnak, hogy az adobevallast be lehet adni neten is 2011-ben es egyaltalan nem lep meg
en tudom magyarorszag nem elmaradott idiota orszag
hat bazmeg en is magyar vagyok es naponta nezem mi tortenik otthon
ha valami nem tetszik otthonrol, es mindenkeppen mondani kellene valamit, az a kozerkolcsok es a media romlasa
es a ketto kozott szoros osszefugges van

Büszke_troll 2011.07.03. 20:25:39

@hagyma: ne menjünk már le dedós szintre!
Nem írtam olyat hogy te fikázod.
Ha te mégis ilyet olvasol ki a hozzászólásaimból, azt kell mondanom, elfelejtettél magyarul. :)

Szerintem hagyjuk abba ezt a parttalan vitát, te beszélj az amerikai életről, én meg figyelmen kívül hagyom, ha megint olyan hülyeséget ír valaki, hogy stresszel a hazalátogatástól a rablók miatt.

Komolyan, ha nem a saját blogod lenne, már azt mondanám trollkodsz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.03. 20:38:30

@Büszke_troll: lehet hogy te valoban nem sokszor megkapom
ilyet le nem irnek , hogy felek a hazamtol a rablok miatt:)
es eghyaltalan barmi miatt
en haza magyek ha megyunk nem az ismeretlenbe
beszelek az amerikai eletrol is, de holnap reggelre eppen most irogatom az utolso 2 hazai evemet, amit Vacon toltottem
viszont...
szerdan visszaterek amerikaba
7 nap offom van
azert is vagyok ennyit a neten

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.03. 20:50:34

de azert tolde is megkaptam, mar hogy nepofazzak ahzara:)
harag nincs, mertmegszoktam

"ilyenkor látszik hagyma, hogy nem itt élsz, fingod nincs a magyar valóságról, de belepofázol mindenbe."

regen meg fel is tudtam magam huzni, mikor ez volt az erv, hogy ne pofazz, mert nem itthon elsz
kulfoldrol tilos velemenyezni?
nem neked szol, altalanossagban mondom:)
de igerem ezutan is belepofazok mindenbe
hala az internetnek, tehetem

eeeeeeees nagyon orulok, hogy egyre tobben olvasnak, remelem Te is megmaradsz

Büszke_troll 2011.07.03. 22:48:20

@hagyma:
:)))

Emlékszem mire írtam. Most is fenntartom.

Az egy, egyszerű módszer a lopás megakadályozására. Tudod, mint a Targetben, ahol "a szemét is a mienk".
Pedig hát miért fáj neki, hogy mi a szemetet felhasználjuk?! Mert ha engedi, nem csak szemét lesz a szemétben.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.03. 23:12:59

@Büszke_troll: en ezt meg is irtam ez jo a tulajdonosnak es egyszeru, nem biztos, hogy jo a vevonek
de eskuszom nem tudom ittt hogy megy a mozikban
a targetben tuti nincs vodor alapu kukoricaelszamolas
a fonok nem gondolja, hogy a kukoricas "parja" bemegy ingeyn popcornert
nincs ezzel gond
a pofazas nem volt kedvemre valo, dehat istenem

felenk altalaban azt standoljak ami a gepben vas/ a penztargepben , meg a kassaban levo osszeget
ha az stimmt, akkor OK
a lopasok megakadalyozasara vannak mas vevobaratabb modszerek
jut eszembe volt a Brown hotelben egy ukran csaj
perfekt angol, minden OK, jo felszolgalo
a reggeli buffe jellegu volt, tehat asszm talan 7 dollar es akkor eszel amit talalsz
/volt alacarte is, de a buffet szerettek a vendegek/
nade ugye ha buffe, akkor csak be kell utni a cassaba, hogy buffe 7 dollar lecet
es ki az a hulye aki elviszi a blokkot rola, abba a kis konyvbe amiben a penzt vagy a debit-credit kartyat teszik benne is hagytak
na es ukran baratnonk?
ezt a szamlat eltette es a kovetkezo vendegnek is azt vitte ki, aki ha cashel fizetett ezen uton a pincer zsebebe tette a zsetont
nem veletlen, hogy ez nem amerikainak jutott eszebe
amugy a masodik heten lebukott
itt mindent figyelnek
es feltunik ha napi szinten az egyik szervernek 5-6-al kevesebb buffes szamlaja van naponta, minmt a tobbieknek
kirugtak
/csinalt 30-40 dollar pluszt 2 hetig es utana igy jart........./
ja, hogy mit is akartam mondani?
ja, hogy ha valahol kerek egy extra papirpoharat akkor adjanak, nem erdekel mi az uzlet elszamolasi modja
ennyi

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2011.07.05. 14:41:52

@hagyma: erről a legnehezebb a magyaroknak leszokni, az állandó simliskedésről, kiskapu keresésről, rosszindulatról. Én mindig Pesten laktam, ott születtem, és szeretem, mikor a vidékiek elmondják, hogy ott milyen az élet, és milyenek az emberek. Az APEHtól elájulhatunk, hogy elektronikus az adóbevallásunk. A mai napig H. Éváné névre kapom a leveleket tőlük. A TB tavaly nagyon sok pénzre megbüntetett, mert a következő év első hat hónapjára még nem fizettem ki a járulékot. Senkit nem érdekelt, hogy évek óta nem lakom az országban, és hivatalosan évente többször bejelentettem lemondtam stb. Hegyeshalom felől még nem sikerült úgy belépni az országba, hogy a MOL kúton be ne csaptak volna matricavásárlás közben. Alkalmanként többször elhangzik a " nézd már a svájci kurvának...", erre hangulattól függően szoktam felelni, hogy a svájci erős volt de a többi stimmel.
Azon is el lehetne gondolkodni, hogy miért mennek el onnan tömegesen az emberek, és nem csak a fiatalok!
Én sem érzem magam kevesebbnek az otthon maradottaknál, sőt!-azt sajnálom a legjobban, hogy nem előbb jöttem el onnan, és a gyerekeim nem itt jártak iskolába, nem ebben a légkörben mentalitásban nőttek fel, nem itt szocializálódtak.@Micirke: osztom a véleményedet!

közösperonos átszállás 2011.07.06. 10:36:51

@hagyma: "tul nagy a jolet otthon
3 evig gyes
beszaras "

A GYES nettó havi 25.650 Ft, csak mondom. Esetleg a GYED-re gondolhattál, de az meg csak 2 évig jár (úgy volt, hogy felmenő rendszerben 1 lesz, deaztánugye), ráadásul járulékbefizetésből megy, nem ajándék.

közösperonos átszállás 2011.07.06. 10:42:04

@dömbi: "Én mindig Pesten laktam, ott születtem, és szeretem, mikor a vidékiek elmondják, hogy ott milyen az élet, és milyenek az emberek."

Ez rendben van, csak azért lássuk meg azt is, hogy a "hazamentem oszt kiraboltak a Keletibe', ennyit az országról", az ugyanez pepitában.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2011.07.06. 10:54:20

@közösperonos átszállás: így van igaz. de szar érzés hazamenni, és rögtön ilyen történik veled. mindig csak azt hallgatjuk, hogy mi nem tudunk semmit, nem vesszük észre a változásokat, mert nem ott élünk, egyébként meg a nyugatimádatunk elborítja az összes érzékszervünket.

közösperonos átszállás 2011.07.06. 12:58:37

@dömbi: "mindig csak azt hallgatjuk, hogy mi nem tudunk semmit, nem vesszük észre a változásokat, mert nem ott élünk, egyébként meg a nyugatimádatunk elborítja az összes érzékszervünket. "

Igen, ez igazságtalan, és nyilván nagyon bántó is lehet, de (részben) pont az ilyenek miatt van.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2011.07.06. 13:08:47

@közösperonos átszállás: neked igen, nekünk nem. kár ezen évődni is, nem még vitatkozni.

közösperonos átszállás 2011.07.06. 13:57:14

@dömbi: "neked igen, nekünk nem"

Nem értem, mit neked igen, nekem nem? Én arról beszéltem, hogy igen, nyilván nem jó dolog azt hallani, hogy te kintről milyen jogon szólsz bele, mikor nem is ismered, mi van itthon, továbbá igen, nyilván nem is igaz. Tehát ebben egyetértünk, nem?

csigafrédi 2011.07.07. 14:47:03

Na kíváncsi vagyok, mi lett a target utáni meló.

kawics 2011.07.08. 00:52:22

@vizsla_barat: akkor aki elmegy a peknek/pekhez dolgozni az rabszolga. Vagy aki apolono az is rabszolga, Hmm, lehet zsoldos. En mar nem is tudom, de azt tudom, hogy reszemrol vege a Veled valo "beszelgetesnek", idezojel, mert ez nem beszelgetes. Egyet fujsz, ugyanazt hajtogatod. Ennyi. By by :D

kawics 2011.07.08. 01:03:42

@Büszke_troll: nezzuk a nepesseget, 10 millio es 300 millio. Persze, hogy feltunobb a hirekben az elkovetet buncselekmenyek szama. Mindennapra jut belole. De otthon sem 30 naponta esik meg valami remtortenet.
De itt mondjuk kemenyebben is buntetnek, mint otthon. Ha ellopsz a boltban egy zsomlet, rendor visz el es lecsuknak. Ha ittasan vezetsz, elvisz a rendor es lecsuknak. Ha egy masik auto rendszamtablaja van az autodon, elvisz a rendor es becsuknak. Itt a felnott lakossag 75% volt mar bortonben, ha csak 1 orara is. Ez is noveli a statisztikat rendesen. De van bunozes itt is rendesen, hiszen itt is emberek elnek.

kawics 2011.07.08. 01:25:17

www.bls.gov/web/laus/lauhsthl.htm

Nem olyan gazosak a szamok, azt gondolom. Jut eszembe lattatok mar a Precious c. filmet. Na vannak ilyen esetek is.

vizsla_barat 2011.07.08. 03:49:44

@kawics: nem beszeltem rabszolgasagrol. A zsoldosok csak zsoldosok,hiaba ontik le a patriotizmus sugar coatingjaval.
Erre Geza bacsi azt mondta,minek a szart lakkozni,ugyis budos.

Jelen pillantban a nagy patriotizmus millardokba kerul az orszagnak,nekem is persze huzza a zsebem,es egy igen szuk csoport (itt lehet zs_dozni) huz hasznot belole.

Az is szembeotlo,mig Vietnam miatt milliok tiltakoztak,a mai birka amerikai (akit a tv szepen elbutitott) szavat sem hallatja. Es hiaba igerte meg ez a m@jom,egy szal katona sem jon ki Afganisztanbol,inkabb ujabb frontot nyitott.

Es azt se feledjuk el,hogy az akkori hippik a mai donteshozok. Szepen atfordult az a koponyeg,ugye?

"Divatlap a Nepszabadsag...aki abbol oltozkodik,aztan horhatja...az irhajat..."

Csak ujra elmondom,a velemeny szabad - meg. Ugyhogy ha hagyma kimoderal,tegye. Azzal is bebizonyitja,hogy nem melto az amerikai allampolgarsagra.

Bizom benne,hogy eljon az ido,amikor az amerikai elokapja a Coltot es a M16-t vagy AK-47-et,banomisen,es szitava lovi ennek a liberalis gennyhulladeknak a segget,aki uralja a vilagot.

"...izzo vastronon ot megegetetek,de a szellemet a tuz nem egete,mert az maga tuz. Ugy vigyazzatok,ismet pusztithat e lang rajtatok"

Nincs messze az ido,amikor az olaj es a viz utani elet-halal harcban az emberek eszre ternek. Talan 50 ev,vagy 100. De akkor szamitani fog,hogy ki tud idotallo ideologiat felmutatni,es sajnos a 10parancsolatnal nincs bolcsebb.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.08. 06:48:34

@vizsla_barat: moderalni?????
ugyan mar
sokkal jobb nekem, ha mindenki olvassa mi a velemenyed:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.09. 17:10:14

egyebkent is, nehogy azt hidd, hogy azert irom a blogom, hogy megszerettessem amerikat, vag elvarasom lenne, hgoy tessek szeretni
sokszor nem ertem az amerikai emberek fele mutatott lekezelest otthonrol, de ahogy mondtad a velemeny szabad

kawics 2011.07.10. 02:46:35

@hagyma: Nem is tunik a blogod agitacionak :)

kawics 2011.07.10. 02:49:29

Meg mielott felreertened, tenyleg nem lattam benne semmifele agitaciot vagy gyozkodest. Elmenyeket olvasok, hol jo torteneseket, hol kevesbe jot, de szeretem olvasni, erdekes.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.10. 06:39:03

@kawics: nekem meg orom, hogy van par olvasom es altalaban pozitivak a visszajelzesek:)
hat ez ilyen van mikor jo lenne a tortenet, de nem megy at mert nem tudom ugy megirni, ahogy kellene
meg hat mindig velem sem tortenek jo tortenetek:)
de igyekszem
holnap este nyolckor vegzek a meloban es meg sejtelmem sincs mirol fogok irni

kawics 2011.07.10. 23:53:08

@hagyma: Nem a leiras "kevesbe jo ", hanem amik tortennek Veled. De az Elet marcsak ilyen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.11. 02:59:55

es meg mindig nincs pedig mar hazaertem:)
süti beállítások módosítása