Márpedig WC-t takaritani nem öröm, ezt ki merem jelenteni még ma is,  ott és akkor  pedig elég gyorsan nyilvánvalóvá vált ez a tény.  Szóval lerakom a csomagom az új helyen, amúgy nem tűnik rossz környéknek, és kérdezem hol is van a szobám?

Mutatnak egy félhomályos helyet két matraccal, hogy ez van négyünknek.

 

 

- Ez most mégis hogy? - az még csak-csak, hogy négyen alszunk egy szobában, de két ágyon?

- Hát, mi eddig kettessével aludtunk.

 

Najó, mondom magamnak, nem félek én semmitől, aludtam én toronyház pincéjében nyolcadmagammal - szereztem is jó kis fejtetűt - de hogy tök idegen férfival egy ágyba le nem fekszem, az több mint biztos.

 

- Van itt a nappaliban ez az ülőgarniturából megmentett kikukázott valami, itt alszom én - mondom.

- Az a közösségi tér, ott nem lehet aludni, volt aki megpróbálta de mindig csak gond volt belőle.

- Közösségi, vagy nem közösségi, én ott alszom, engem nem zavartok. Nem fekszem egyikőtökkel sem egy ágyba.

Később azért egyikük rendszeresen zavart, látványosan hangosan jött ki a hűtőhöz, jókat fingott közben. Mielőtt belevágott amerikába, buszsofőr volt pesten, ettől még lehetett volna intelligens is, de nem volt az. Kicsit sem.

Tudtam kezelni a helyzetet, mert általában tudom, de végleg a kérdés akkor oldódott meg, amikor sikerült szerezni egy matracot és azt valahogy betuszkoltam a hálószobába.

 

Nade ekkor még ott tartunk, hogy mindjárt megyünk a Targetbe, takaritani.

Este 10 körül egy másik litván jön egy kisbusszal értünk, Camarós Peti, a buszsofőr és Kornél a Clearwateri-  a litván, az ékszerész meg én a Palm Harbori Targetbe megyünk,

Pisti Brendonba.

Szó lesz majd mindenkiről.

Vagyis hát, miért ne most?

A litván, az egy tipikus litván, elég magas, elég erős testalkatú, azzal a semmivel össze nem téveszthető buci fejjel, szőke hajjal és az állandó vigyorral. A szállitásunkért olyan kétszer annyit kért, mint amennyibe kerültünk és akkor ezen háborogtunk, de utólag belegondolva, a kocsi nem csak benzinnel megy, nekünk meg akkor éppen nem volt gépjárművünk.

 

Volt viszont járműve az ékszerésznek, egy bringa, használtan vette és ezzel megspórolt napi egy dollárt, ami végülis pénz, de nekem semmi kedvem nem volt éjjel 10-kor és hajnali 6-kor tekerni negyedórát.

Az ékszerész magyarországon élő romániai magyar volt, akinek volt egy ékszerboltja és egy családja, két gyerek stb. és egy napon a felesége megunta, aminek a mai napig nem tudja az okát, nekem van erről elképzelésem, és ott hagyta a nagy házat családostúl, gyerekestül és kalandvágyból kijött amerikába, hogy minden  éjjel bringázhasson a Targetbe klotyót takaritani. Ő örült nekem a legjobban, mert én vettem át a WC-it, mig neki sikerült feljebb lépni szőnyegesnek, ami a takaritói szakmában komoly előrelépésnek számit.

 

Camarós Peti akkor még nem volt camarós, de később camarót vett, és mivelhogy a bővebb csapatban két Peti volt, hát Ő lett a camarós. Érdekes módon a másik Peti is kapott nevet, biztos ami biztos. A hintás Peti nevet gondolom nem kell magyarázni.

Camarós is a nép egyszerű gyermeke volt, de elképesztő jó emberismerettel és humorral, Ő nevezett el möszijőnek, ami sosem voltam, de tényleg ennyire kilógtam a sorból.

Amúgyis mindenkinek Ő adott nevet, és telitalálat volt a  Gyufának adott név is, de róla tényleg később, mert a haverjával külön fejezetet érdemelnek.

Camarós imádta a jointot, teljesen tudományos módon tekerte az általa dudának nevezett spanglit  és akárhová költöztünk, mert később költöztünk, a hiányos angoljával is maximum 5 perc kellett neki, hogy dealert találjon, egyszerűen nem tudom hogy csinálta.

 

 

Pisti egy csupa jószándékú mosolygós igazi falusi magyar gyerek, kemény fejű, konok és rendithetetlen, amellett ezermester, a duguláselháritástól az autószerelésig mindenhez értett. De ha a világ valamely dolgáról úgy gondolta, hogy az úgy van, soha senki nem tudta meggyőzni az ellenkezőjéről,  még akkor sem ha saját szemével látta, hogy mégsem úgy történt valami, ahogy szerinte történnie kellett. Ez néha mulatságos volt.

Sokszor mesélte, hogy édesapja magyar bajnok birkózó volt és mehetett volna EB-re VB-re, de nem volt hajlandó repülőre ülni, hát követte ezt az utat a fia is, ha nemis repülésben.

Pistiről még annyit, hogy megnősült, már gyereke is van, a feleségét nem ismerem, de főnyereményt csinált vele, mint ahogy Ő is amerikával, ha nem jött volna ki még mindig kicsiny falujában duguláselháritana.

 

Ez volt a csapat Kornéllal és velem kiegészülve, ami közel egy évet lehúzott közösen.

 

Az ékszerész volt aki betanitott a takaritás általam nem ismert fortélyaira. Mindenhol csak papirt használtunk és vegyszereket, én, vele ellentétben gumikesztyűt is.

A dolog nem volt bonyolult, női WC, férfi WC, folyosók egy kis étterem kivül-belül, szemétcserék, majd az éjszaka végén bufferolás.

Simán kitartott egész éjjelre, sőt eleinte igen igyekezni kellett, hogy minden kész legyen időre.

 

A szőnyeges értelemszerűen porszivozott egész éjjel, az áruház felét szőnyeg boritotta, mig a supervisor a padlóval foglalkozott, az már menő állásnak számitott, lehetett aludni is, 3-4 óra munkát igényelt, gondolom mindenki ismeri azokat a mosógépeket, amelyek mögött haladva takaritják a padlót.

Ehhez még nekem kellett pár hónap, az elsőt feltétlenül a WC-ben töltöttem, utána jött 3 hónapig a szőnyeg és csak akkor a supervisorság, ami már tulajdonképpen úri munka volt.

Éjjelente nem csak mi voltunk a Targetben hanem az árufeltöltők is.

Ők amerikaiak voltak, olyan havi - adózás utáni - 1.200 dollárt csináltak, heti 40 órában, minden éjjel dolgozva,  és keményen dolgozva. Volt közöttük aki 20 éve a cipőosztályon pakolgatott ennyi pénzért éjszakáról éjszakára.

     

 

Na, valahonnan innen folytatjuik a jövő héten, hacsak nem máshonnan.

A bejegyzés trackback címe:

https://hagyma.blog.hu/api/trackback/id/tr542944257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A country full of aliens · http://angliavagyamitakartok.blog.hu/ 2011.05.30. 21:17:27

Hehe..én a biciklizést választottam tavaly télen csak annyi kulonbséggel, hogy nekem oda-vissza 2 órát kellett tekernem.:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.30. 21:20:51

nincs is azzal baj
de nekunk volt ez 1 dollarert
hat bannya kanya
kesobb persze vettem kocsit

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.30. 21:22:14

illusztracio kesobb, az a fiam dolga, de kb 2 het mulva jonnek a sajat fotok is, csak szanaszet vannak 4 computeren
trehany vagyok
/bar 1 mar volt/

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.30. 21:49:29

möszijő:)))))

@hagyma: nekem 1 gepen vannak a kepek, de igy sem talalom oket:)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.30. 21:56:28

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol: naugye:)
nekem ketto mukodik, a tobbi romokban, de kepek rajta, az egesz egy dobozban 10 eves sony vaiotol kezdve minden
amugy tuti amit a fiam adott uzsonnasdoboz apple, azon is van sok, es nem vagyok kepes elovarazsolni
a fiam meg koztudottan az amerikai egyesutl allamok leglustabb Tivadarja
kulonosen ha a keleti poartot nezzuk

prunoki 2011.05.30. 22:24:19

na most, hogy besokalltál a malackarajon, itt kérünk szépen heti két posztot. Köszönjük. A mainak valahogy nem lett címe, de lehet, hogy csak nálam.

vizsla_barat 2011.05.30. 22:25:47

nincs cim.

Nagy szukseg lett volna a kemenytoku magyarokra minap a targetnel,a viharos szel lenyomta az otomata ajtot es ott panikolt a cafrangban legmagasabb luvnya,hogy ezt ki javitja mekk. Ha egy mekk mester so volt arra. De pl a bolt generatorrol nagyszeruen mukodott!

Nehez elkpezelni,hogy 100 ev alatt eljutott amerika odaig,hogy nem tud ketkezi munkat vegezni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.30. 22:34:39

kosz
eltunt a cimem, pedig volt:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.30. 22:39:41

@vizsla_barat: amerikaban nagyon sok kemenyen melozo ketkezi munkas van
nagyon sok
tobb mint otthon

vizsla_barat 2011.05.30. 22:48:31

@hagyma: jol rejtozkodnek,az biztos...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.30. 22:56:57

mar sokszor mondtam, te vagy egy jol fizeto elefantcsontoronyban elsz vagy nem amerikaban

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.30. 22:58:33

szivesen meghivnalak pl wawervillebe egy gyarlatogatasra igy kapasbol
persz etudom be sem engednenek...
de elinmtezek neked 2 napot
megvaltozna a velemenyed

deputy sheriff 2011.05.31. 05:17:27

hagyma.blog.hu Facebook oldal, lajkoljatok es kapjatok az azonnali statusz update-et ra kb 30 masodpercre, mikor fent van az uj poszt :)

FLO-rida 2011.05.31. 06:27:07

Nem lehetett valami leányálom a szállás :))) 2003-ban mikor kimentem Floridába egy magyar sráccal, neki sem volt jobb dolga. Bedugtak minket egy 1 szobás házba, ahol már 4-5-en laktak. Én úri helyre, a nappaliba kerültem, ahol már egy drogos fiú lakott, a srácot pedig kirakták a fedett teraszra aludni... Forgalmas utca, gondolhatod milyen jókat aludt, mikor hazaért a munkából...

In Motion 2011.05.31. 09:09:51

Nekem is volt egyszer "alvós" munkám, igaz itthon. A semmi közepén egy omladozó majdnem teljesen üres raktárban, azon belül is egy kis szobában nulla hőszigetelésű ablakokkal. Télen teljes ruházatban aludtam, plusz hálózsák, mert volt egy elektromos hordozható olajradiátor, és nem fűtött szinte semmit. Kb. 5-6 fok lehetett.
Na azután egy jó ideig nem volt gondom az alvással. Bárhol el tudtam aludni, akár a parkettán is. :)

csigafrédi 2011.05.31. 11:41:00

Klafa volt.
A supervisor tolja a fókát? Pazar :)
Camaros petivel rokon lelkek vagyunk, magam is pillanatok alatt tudtam eddig bárhol spanglit újítani, kölökkoromban nagy becsben tartották a haverok ezt a tulajdonságomat :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.31. 13:25:49

@In Motion: hat a homersekletre nem volt gondunk:)
vagyis volt
legkondizni kellett
@csigafrédi: mar betoltam a "muszert" pont ilyennel mostam a floort:)

poczok2 2011.05.31. 16:15:25

Egy új rejtő-regény körvonalazódik: Az Ékszerész, Kamárós Pete, Möszjő Hagyma, Hintás Peti valamint Kornél. Öt svihák az Újvilágban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.31. 16:19:55

@poczok2: ja
raadasul letezo nevek es szemelyek
kivancsi vagyok, egyszer ide talal-e valamelyik?:)

A country full of aliens · http://angliavagyamitakartok.blog.hu/ 2011.05.31. 18:17:52

Szeretem ezeket a beceneveket, mindig jókat rohogok rajtu. Nálunk is volt: Tuning Filip, a gyúrós Peti, Papageno meg még a franc se tudja kicsoda:)

susztertangó 2011.06.01. 12:45:29

Micsoda vihar volt Joplinban!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.01. 18:03:29

@thepret: ha dicseret akkor thx:)
@susztertangó: az, raadasul Mary lanya igen a kozelben el a csaladjaval, de oket elkerulte

kawics 2011.06.01. 18:50:38

@susztertangó: Hat az kicsit tobb volt, mint vihar, sajnos :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.01. 20:46:11

@kawics: hatigen, egesz konkretan tornado rombolt le egy varost

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2011.06.02. 18:50:07

@prunoki: támogatom a heti minimum 2 bejegyzést, de mellette jó lenne ha visszajönnél a malacra is.
birkózóberkekben a mai napig legendák keringenek a pisti apjáról a petiről, és nem urbánlegend! ha hajlandó lett volna felülni a repülőre a mai napig etalon lenne a birkózásban.
párját ritkította, az oroszok ámulva hallgatták őt.
már ha egy emberről beszélünk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.02. 21:14:33

@prunoki: volt, eltunt, visszjott:)
ha vege az eskuvoi szezonnak atterek a heti kettore
akarok irni altalanossagban is amerikarol, meg otthonrol, innen hogy latszik az egesz
@dömbi:
nem jottem el vegleg, az egy napilap es kicsit meguntam, de ma poczokot pl elolvastam, viszont nem ertek a harcsapaprikashoz
nem tudom, azt hiszem Fodor-nak hivtak a sracot, Pisti csak annyit mondott mehetett volna EB-re VB-re de nem ment, mert nem repult
igy aztan olimpikon sem lehetett
kozelebbi korulmenyeket nem ismerek:)
de a tenyt tobben megerositettek, akik ismerik

prunoki 2011.06.02. 21:42:28

@hagyma: nagyon helyes. Érdekes dolog ez a külföldön élek: van aki folyton morog, hogy ezek milyen hülyék és van aki fel tudja fogni, hogy azért mindennek megvan a logikája máshol is. Az utóbbit be szokták fogadni és jól is érzi magát. Na mindegy. A karajon lassan én is csak a cikkeket olvasom el, a kommenteket hanyagolom.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2011.06.02. 21:50:58

@hagyma:Vigh Pétert ismerek én. ha felült volna a repülőre, még a következő olimpiát is ő nyerné az biztos.
hiányoznak a kommentjeid a karajon.

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2011.06.02. 21:56:09

@prunoki: én is külföldön élek, imádok itt lenni, nem akarok haza menni,de utálom az olyan külföldön élőket, akik csak leszólni tudják az ottaniakat, és meg akarják mondani, hogy mit hogy kellene. az ilyennek sehol sem lesz jó, és a legjobban tenné, ha visszamenne oda ahonnan jött, és ott ossza az észt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.02. 23:08:26

@prunoki: @dömbi: ezekre en is ugrok /csak kicsit persze/, kijon ide, keresi a zseton, otszor jobban el mint ottho, ezrt is van itt, de kritizalja az orszagot, ahol eri/
aztan van a reteg, jo sok ember, akinek minden szar es hulye ami amerikai kapasbol es otthonrol osztja, nade ha en a legkisebb kritikat elovezetem magyarorszaggal kapcsolatban,a kkor goreny hazaarulo leszek, annal is aki elotte elmondta otthonrol mint magyar a magyarokat minden szarnak
szoval vannak erdekes dolgok
az amerikai magyarokkal ugaynigy vagyok, akinek nem tetszik , pampog, huzzon haza
ez amerika

en itt talaltam meg ami nekem jo, az eletformat, Maryt, amelomat, a kajat, piat, a hegyeket, az oceant stb.
/ lehet nem csak egy birkozo rettegett a repulestol:)/

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2011.06.03. 10:22:00

@hagyma: ezt nagyon jól és találóan fogalmaztad meg. én is itt találtam meg azt ami nekem jó, Maryn és az óceánon kívül. nagyon sajnálom, hogy nem előbb jöttünk el. a mai napig szembesülünk az otthoniak idiotizmusával, rosszindulatával. és hát igen, ez a hazaáruló is nagyon szeretett jelző részemről. én vagyok a hazaáruló, a szar a senkiházi. azért egyszer azt is meghallgatnám mit mondanak azokra akik oda juttaták azt az országot ahol van, amiért az emberek akik tehetik,
vagy merszük van, tömegesen odébb álltak. az elmúlt 3 hónapban ami rossz ért mo-ról azzal egy blogot tele tudnék írni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.03. 20:11:08

@dömbi: hat en egyszer 18 evesen majdnem kint maradtam ausztriaban, de feltem a lagertol meg az akkori amerika eleg ismeretlen volt, vagyis hat felrevezettek minket, itt mindenki mindenkit gyilkol, ha beteg leszel veged stb.
szoval nem mertem maradni
en szeretem a szulohazamat, de mar banom, hogy akkor nem vagtam bele
nagy kepuseg nelkul, a rogton zoldkartyaval, a munkabirasommal, kepessegeimmel mara dollarmilliomos lennek ez szinte tuti, ugy vagyonnal mindennel egyutt
hat ez van
sajnos 40 folott jottem ki semmi angollal zold kartya nelkul, hat nem valogathattam mit valllajak el; es mennyeiert
a mostani lakasomat varosomat melomat mar en valasztottam magamnak:) es ne feledjuk itt is 10 %-os a munkanelkuliseg...

dömbi · http://sarkanyfuarus.blogspot.com/ 2011.06.03. 21:18:06

@hagyma: tudod én azt bánom a legjobban, hogy a gyerekeim nem itt nőttek fel, ebben a környezetben ebben a mentalitásban. a fiam itt jár gimibe, pesten magántanulóként végzi a gimit,de a lányom még otthon végezte az egyetemet is. nyárra terveztünk egy 2 hónapos amerikai nyaralást, de sajnos ez elmarad betegség miatt. de majd talán lesz mód bepótolni. pedig nagyon vártam.
sokkal előbb kellett volna jönni, nekünk mindenképp.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.03. 23:30:38

@dömbi: az en fiam itt el, probalta otthon is, angliaban is, itt erzi jol magat,elotte az elet, remelem kezd vele valamit
20 ev forja van velem szemben es en is eleg jol elvagyok:)

thepret · http://teneriferepulojegys.hu/ 2011.06.05. 21:15:00

@hagyma: élj úgy ahogy Neked jó ez a legfontosabb!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.05. 22:11:13

@thepret: igyekszem, jo lenne meg 1 miller dollarban a szamlamra, hogy ne kelljen melozni, de nem jon:)
mas nem hianyzik

BannD 2012.02.04. 02:30:05

@hagyma:
Kérlek magyarázd el nekem, miért "hintás Peti" a hintás Peti? Lehet, hogy retardáltnak fogok tűnni, de számos álmatlan éjszakát okozott már így is.. ):
süti beállítások módosítása