hagyma 2011.05.09. 03:33

Oszama is dead

 

Oszama Bin Laden

 

Néhány helyen, többek között FBI és CIA Usama.

Volt.

Szóba került volna később mindenképpen, de most jött el az ideje.

Emiatt kicsit ugranom kell az időben, hogy majd visszatérjek az utólagos naplómhoz.

Ha egyáltalán megér még egy fejezetnél tobbet Miami, bár egyet mindenképpen, de Oszamát most ölték meg.

 

 
Abban az időben Tampán éltem, a kontraktorunk bérelt hatunknak apartmant, volt ott magyar, ukrán, litván, orosz, férfi és nő.  Minden éjjel dolgoztunk, a lehetőségekhez képest normálisan elvoltunk, mivel mindenki Targetot takritott éjjelente, hasonló periódusban ébredtünk és aludtunk.

 

Mindenkinek csak a pénzről szólt ez az időszak, volt aki már nagyon ment volna haza és voltunk, akiknek kellett még pár ezer dollár és lehetőleg egy jobb munka, a végre önálló élethez.

Erősen ösztönzően hatott, hogy a litván kontraktor, mintegy elosztó helyként is működtette a lakást, igy tulajdonképpen fogalmam sem volt, ha nap közben valami tervem van a konyhában és ennek megvalósitására elindulok a szobámból, éppen egy észt, vagy lett  fekvő embert rúgok fejbe a nappaliban, amint éppen békésen alszik a padlószőnyegen.

 

Szeptember 10-e  este is úgy indult,  mint a többi.  Bekopogtam Marijához , nem, ő nem Mary, ő egy litván vöröshajú nő és sohasem bocsájtotta meg nekem, hogy nem akarok lefeküdni vele. Mint később a litván férfiak elmondták, ez bizonyos körülmények között, főnök és beosztott viszonyában szinte kötelező náluk. Én meg akkoriban a főnöke voltam, hála égnek később összejött Bélával, de erről tényleg máskor.

Mert Béla megér egy külön fejezetet.

Szóval Marijával beültünk a kocsimba - ekkor már az is volt - és felvettük Gyufát.

Gyufa is megér egy misét, róla is később, nem is gondoltam, hogy ilyen veszélyes rohangálni az időben.

Szóval a nagy hármas, Marija, Gyufa és én megérkeztünk a Targethoz és nekiláttunk az áruház teljes kitakaritásához, amit szokás szerint reggel hétre be is fejeztünk.

 

Gyufát kidobtam a lakásánál, a litván nővel mentünk haza, belépve az ajtón egy tök idegen figura ült a fotelben és vigyorogva nézte a tv-t.

Egyik sem volt meglepő már nekem, egyrészt idiótán tudnak vigyorogni, másrészt ebben az időben tényleg átjáróház voltunk.

Leülök a másik székre és látom, hogy ég egy felhőkarcoló, mintha jönne egy másik gép.

Azt gondotam, valami tűz lehet a toronyban és repülőről akarják oltani, de ebben a pillanatban a gép becsapódik a másik épületbe.

 

- Sto eto? - kérdezem Ivánt , tényleg úgy hivták amúgy.

Vigyorog.

 -Anyádnak vigyorogjál, mi folyik itt?

Felhangositom, próbálom megérteni , olvasom a képek alatt futó szöveget, terrorizmus, robbantás, látom emberek futnak.

Az angolom nem elég, felkapom a telefont és felhivom anyámat.

 

- Anya, valami baj van, nem értem pontosan mi?- segits már, valami történik New Yorkban.

- Nem tudom fiam, elegem van a tv-ből, nem mennek a szokott műsoraim.

Már nem is emlékszem melyik showját hiányolta, képes volt kikapcsolni, mert nem nézhette.

- Kérlek, nézzél szét, valami történt, de pontosan nem tudom mi.

Leteszem a telefont, nézem a tv-t, tudom, hogy baj van, de nem értem mi foyik.

Mondjuk ezekben a pillanatokban az amerikaiak sem igazán tudják, pedig ők beszélik a nyelvet.

 

Pár perc múlva hiv anyám.

- Jaj, nagy a baj - azután beszámol mindenről amit hall és tud.

Az ukrán csak vigyorog mellettem, azt hittem megütöm, legalább 10 perc kell mire elmagyarázom neki, ez nem mozi. Azután sem érti, de legalább nem vigyorog a zsemle fejével.

Egész nap a tv előtt ülök, minden csatornán ugyanaz, próbálom érteni, keresem a miérteket, gondolkodom a folytatásról, mikor lesz vége, mi lesz a vége, hányan haltak meg. Egyáltalán mi van?

Palesztinában tombolnak az örömtől.

 

Délután tűnik fel az első furgon a tv-ben, a platón egy igazi amerikai fazon, kezében a sávos csillagos lobogóval. Innentől a zászló újra szimbólum lesz, az összefogás szimbóluma.

Nem alszom egész nap, eljön az este, menni kell dolgozni, megyünk is.

Felköltöm Mariját, felvesszük Gyufát, irány a Target. Valahogy őket nem izgatja az egész, bár beszélünk pár szót. Az üzletben az emberek- az árufeltöltők- ugyanúgy dolgoznak ezen az éjjelen is,  de láthatóan nyomottabb a hangulat, kisebb csoportokban beszélgetnek, nem nagyon tudok bekapcsolódni, de valahogy érzem, valami megváltozott.

Egyébként tényleg sok mindent megváltoztatott szeptember 11-e.

 

Reggel rohanás haza, az ukrán már eltünt, egyedül nézem a  hiradót, következtetek, szótárazok, 3-4 ezer halott, rettenetes károk, félelem, mikor megcsörren a telefon.

Anyukám.

Elmondja mit mondott a Napkeltében Csurka, szóhoz sem jutok.

Bár mindenki tudja a Targetben, hogy magyar vagyok, szerencsére Csurkát nem hallgat senki, igy nem kell később sem mentegetőznöm.

Már szeptember 11-e lőtt is tapasztaltam a növekvő amerikaellenességet, de érdekes módon, az első két hét döbbenete után ez folyamatosan felerősödött. Mai napig erősödik, számomra érthetetlen módon. Csurka és mások sokat tettek ezért, hogy miért, azt nem értettem soha és nem értem ma sem. Amerika sosem tett rosszat nekünk és most jobban utálják otthon, mint az oroszokat valaha is.

Hát, lelkük rajta.

Másnap én is veszek egy amerikai zászlót a kocsim ablakára, nem akarok amerikaibb lenni az amerikainál, ráadásul még illegális munkás is vagyok, de úgy érzem, fel kell tennem, mert ezzel kell mutatnom, melyik oldalon állok.

Egyébként is szeretem már ekkor ezt az országot.

Mondjuk mindig is szerettem.

Az eltelt 10 évben sok minden történt, valahogy éreztem amerikán a tehetetlenséget, alapelv itt, hogy semmi nem maradhat megtorlatlanul, főleg egy ilyen dolog.

Szaddam is ennek köszönhette a végét, húzhatta volna még, ha nincs 09.11.

 

Sorakoznak a különféle összeesküvés elméletek, sokan lubickolnak, hogy amerika  hogy megjárta, meg egyébként is, meg amúgyis, és a zsidók, meg a palesztin gyerekek.

Mi ezt itt másképpen éltük meg, meghalt háromezer ártatlan ember, megtámadták amerika polgári lakosságát, és születtek hősök.

Tiz éve hiányzott valami, vagyis valaki.

Oszama Bin Laden halott.

Megsemmisitettük.

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hagyma.blog.hu/api/trackback/id/tr812888932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vizsla_barat 2011.05.09. 06:07:42

hany koreai-vietnami-szerb-horvat-szloven-bosnyak-alban-iraki-kuvaiti-afganisztani (es meg amirol nem is tudunk..) artatlan ember halt meg USA halomehsege miatt?
Ami pedig ObL-t illeti,neki is kijart volna egy birosagi targyalas.
Ugy nez ki haladunk az idoben vissza.

Ha holnap a hagyma csipi a CIA orrat,kuldenek ra egy osztagot es kesz?

susztertangó 2011.05.09. 06:54:54

Hát csak hápogva néztem.Már az épitkezését is figyeltem, valószínű a SZERen keresztül. Aztán 76ban voltam is benne, személyes sértésnek vettem a lerombolását. Az első felháborodásom elmúltával, azért voltak kételyeim.Feltünően kevesen voltak az áldozatok,jóval többre számitottam. aztán nem ledőltek, hanem "hamvába hullt" mind kettő. Lusitania, Pearl Harbour.Etc.A mostani akció szükségszerű volt és flastrom Amerika lelkére.De Korán sincs vége.....Sajna.

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.09. 10:33:37

En meg hapogva olvasom a kommenteket:(

En pont kolis voltam a fosulin, pont szamtech ora volt, s az egyik haver szolt, hogy most uzentek neki, nezzuk a hireket, megtamadtak Amerikat.
Eloszor csak vigyorogtunk, mert elkepzelhetetlen volt szamunkra, hogy a NAGY AMERIKAt megtamadja barki, is.
aztan leontottek minket forrosaggal az olvasottak, latottak:(
Mi egyik oldalon sem altunk, akkori 20 eves fejjel fogalmunk sem nagyon volt a politikarol.
Es rettegtunk, hogy Vilaghaboru torhet ki:(

prunoki 2011.05.09. 14:15:28

hagyma ennek örül, akinek a családját meg véletlenül kilőtték Afganisztánban, az meg az ellenkezőjének. A világban rend van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.09. 14:25:53

@vizsla_barat: neked nem tudok mast mondani , amit eddig is, sajnalom, hogy itt elhetsz
mondjuk a volt jugoszlav haborut, meg kuvaitot idekeverni tudatlansagra utal
vietnamrol is lehetne beszelni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.09. 14:28:16

@susztertangó: 3000 az keves?
hm.
amerikaban az irodistak nagy resze 9-re jar...
de ismerem az elmeletet, a tortenet meg volt jatszva de a zsidokat ertesitettek, ne menjenek dolgozni
mar nagyon sokszor feltettem a kerdest,, most is felteszem, ha tenyleg szerveztek, nagyon sok embernek kellett volna tudnia rola
egy sincs aki megszolal?
amit csak ket ember tud, az nem titok tobbe

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.09. 14:30:13

@Aliz jelentkezik Csodaorszagbol:
sajnos most is ez van, otthon egyik oldalon sem all sok ember, pedig Ali baba hamarabb vagna el egy magyar torkat hitbol, mint egy amerikai katona
amerika miatt meg nem volt vilaghaboru es meg sosem uzent hadat Magyarorszagnak
forditva mar megtortent.....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.09. 14:34:22

@prunoki: eleg keves artatlan embert lottek ki akar Afganisztanban akar mashol
amugy en sem ertem mit keresunk ott, Obama megigerte kivonul a hadseereg, de meg mindig mennek
persze aztan nehogy kapalozas legyen europabol, hogy jajj kell a segitseg
/lsd, I-II VH, jugoszlavia, kuwait/
kar osszemosni a dolgokat amerika es europa kb ugyanaz
az arab vilag meg tok mas, vallasilag eletvitelileg stb.
csak divat amerikat utalni es szeretni musztafaekat, es akkor itt meg belep a zsidofaktor
vicc hogy nyugdijas magyar tuzolto davidcsillagos zaszlot eget
europanak es amerikanak szuksege van egymasra, most es mindorokke, kolcsonosen

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.05.09. 14:35:24

@hagyma: A hadüzenetkor a legenda szerint az alábbi párbeszéd hangzott el Truman akkori államtitkár és az
ügyeletes titkár között:

- Jó reggelt, jó reggelt, mi újság?
- Államtitkár úr, Magyarország hadat üzent nekünk.
- Miféle ország is ez a Magyarország?
- Kisebb királyság Kelet-Európában.
- Ki a királya?
- Hát királya az nincsen.
- Ki akkor a vezetője?
- Horthy Miklós ellentengernagy, kormányzó.
- Ellentengernagy? És melyik tenger mellett fekszik ez az ország?
- Hát tengere az nincs.
- Úgy?! No és mi a baja velünk ennek az országnak?
- Velünk semmi. Romániával szemben vannak területi követelései.
- Románia?
- Kisebb királyság Kelet-Európában.
- Románia a mi szövetségesünk?
- Nem, államtitkár úr, Románia Magyarország szövetségese…

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.09. 14:42:29

@Szárnyati Gézа:
gondolom urban legend, de a helyzet felenk nezve kb ennyire volt komoly
maga a haboru azert nem violt vicc
sok amerikai katona meghalt europaban es ha belegondolunk, amerika teruletet nem fenyegette veszely
dehat amerikat europaiak epitettek fel es azza amilyen lett
/ persze ilyenkor majd jon az, hogy gonoszul ledobtak az atomot/

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.05.09. 14:45:34

@hagyma: ...az atomot, amivel megmentették sok százezer amerikai katona és japán civil életét.

prunoki 2011.05.09. 14:47:27

@hagyma: ne érts félre, én mindkettőt sajnálom, csak írtam, hogy mindkét oldalnak van oka az örömre, mindkét esetben, hiszen végre bosszút álltunk. Aztán ezen kívül sok közös nincs.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.09. 15:01:58

@prunoki: nem ertelek felre
remelem
en ezt az allando egyensuly keresest nem ertem
/ lsd. tiltsuk be a horogkeresztet, jo de akkor voros csillagot is. stb./
en nem mindenkit sajnalok
oszama kinyirasakopr, igen, sokan unnepeltek, en nem de nem voltam boldogtalan miatta
mas esetekben ha valami hadmuveletben elesnek artatlanok is, az amerikaiak nem vonulnak kizaszlokkal unnepelni
ebben a konkret esetben az arabok konkretan oromunnepet ultek 3000 civil halala okan
en latok kulonbseget
amugy meg ha valahol, itt aztan van mindenfele szarmazasu ember es nap mint nap talalkozom is veluk
nem vagyok rasszista , de ketsegtelenul vannak bizonyos eloiteleteim
sokszor megalapozatlanul

prunoki 2011.05.09. 15:21:18

az állandó egyensúlykeresésről az USA-ban biztos többet tudnának Neked mondani, azért az ott jellemzőbb, mármint innen nézve.

Én megértem az ünnepet mindkét esetben, a bosszút ünnepelték. Most történetesen az ellenség vezérét ölték meg, azelőtt pedig 3000 civilt, de a bosszú, az bosszú.

prunoki 2011.05.09. 15:53:37

@hagyma: vannak nekik ott sérelmeik, abban biztos lehetsz, én csak találgatni tudnék.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.09. 16:03:58

hol?
kiknek?
azert annak is utana kellene nezni miert vannak afganisztanban
amugy nem csak amerikaiak
bar en nem helyeslem, oljek egymast vallasi alapon, ahogy akarjak....
dehat a hivatalos politika mas, es valahol ertheto is, valahol...

vizsla_barat 2011.05.09. 20:01:48

@hagyma: artatlan civilek haltak meg. Mint 9/11-ben - nagyhatalmi acsingozasok miatt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.09. 20:48:47

@vizsla_barat: kuwait es jugoszlavia?
europa kozepen oltek egymast az emberek es europa toketlenkedett
kuwaitban meg szinte aldozaatok nelkul rendet raktak
I-II vh-ban szinten szukseg volt rajuk...
vietnam is a kommunizmus ellen ment, de teljesen felesleges, ostoba haboru volt
Irakon lehet vitatkozni, de nem volt jelentos a civil aldozatok szama
en is azt szeretnem ha afganisztanbol kivonulnanak, nincs szukseg tobb hosi halottra
robbantgassak egymast
bar a mosothatestverem eppen most ment ki, allitolag juliustol megkezdik a kivonast

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.09. 21:24:25

nade nem vagyok en az amerikai kulpolitka tudora
az teny, azert innen sok minden maskeppen latszik mint otthonrol

Telek 2011.05.10. 08:06:56

"Irakon lehet vitatkozni, de nem volt jelentos a civil aldozatok szama"
wikileaks szerint 105.000 rogzitett iraki aldozat, ebbol 93.000 civil. a Te adataid alapjan pont csak 90.000-el több mint 9/11 civil aldozatainak szama...
sok mindenen lehetne itt vitatkozni, de sajnos nincs most ra idom. mindenesetre elgondolkodtato, hogy ti amerikaban unneplitek osama halalat. de meg tudod mondani, hogy azota mi valtozott? mert innen ugy tunik, hogy semmi. max jelen pillanatban nincs arca az ellensegnek. meg. egy-ket honap, es talalnak majd amerikanak es a vilagnak egy embert, akitol ismet lehet rettegni, es aki miatt lehet majd vezenyelni kozel-keletre az katonakat. nagyjabol ennyi a tortenet az en olvasatomban.

PiperPerabo 2011.05.10. 09:09:21

Talán hiba volt ebbe az irányba kanyarítani a blogot, Mr hagyma.
Talán. Nem tudom.
A számtalan véleményütköztetés már a könyökömön jön ki.
Nekem jobban bejött a furik vonal. És hasonlók..))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.10. 12:24:46

@Telek: en pl nem unnepeltem, par ember igen, de senki nem boldogtalan miatta
rettegni azert nem rettegett itt senki
azt hiszem azert nem baj, hogy likvidalva lett
@PiperPerabo: a blog nem ment el ebbe az iranyba, aktualitas volt es maga szept.11 ugyis szonba kerult volna, mert nagyon emlekszem arra a napra, mas volt azt itt megelni, mint otthon
neha tervezek beiktatni par reszt ami nem kifejezetten az en itteni amokfutasom:)
ez mondjuk nem ilyen volt feltetlen
gondolom Te nem emlekszel mit csinaltal szeptember 11-en, en meg igen, meg a koveto par napra is
csak ennyi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.10. 12:31:39

mondjuk tobb mint 10 ezer embert meg egeszen kozvetlenul erintett a dolog, a hozzatartozok ugye, de ez tobb volt mint szemelyes tragedia

miszisz 2011.05.10. 15:19:26

Én is itt éltem már meg ezt a napot.
Reggel pakoltam be a böröndjeimet mert készültem hazautazni Mo-ra Szept. 11-én. Se TV, se rádió, teljesen csendes környék.
Már minden kész volt, amikor emailt nézek és egy barátom Mo-ról kérdezi hogy mi történik nálunk?
- Mi történne? - kérdezek vissza. Pillanatokon belül érkezik a válasz.
- Kapcsold be e TV-t te hülye!

.... Hát az utazásból nem lett semmi.... a jegyet később tudtam használni ...

susztertangó 2011.05.10. 20:39:33

@hagyma: Rettentő sok. Sose (?)felejtem el a kendővel integetőket.De azt gondoltam, hogy tíezres lesz az áldozatok száma.

susztertangó 2011.05.11. 06:52:58

Szimbólikusan: ha "imádságosan" beleszeretek egy viruló fiatal nőbe és Ő feleségül jön hozzám , beleremegek abba a csodába amit ez jelent, akkor akarok e tudni főiskolás korában élt vad éjszakáiról??? Ha túl elvont lenne, készséggel bővebben.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.13. 02:36:31

@susztertangó: 12 evesen olvastam az Utont, azota vagytam ide
hol jobban, ho kevesbe, de mindig
mikor kijottem, tudtam, maradok es ez tuti lett most mar
nekem ez kell
vasarnap jovok meg egy kis floridaval, azutan talan ugrok, megmutatom, hogy elunk most
semmi extra am, csak miert ne mutatnam, azutan meg van kis caolina, kentucky
a vegere haza jutok 2 hetre:0

csigafrédi 2011.05.13. 08:09:50

Azt hittem hirtelen, hogy rossz helyre kattintottam, és valamelyik napilap főcímfotóján valami árpádsávos gárdista vonulásról tudósít. (facepalm) Aztán látom, hogy csak a jenkiknek édes a bosszú.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.13. 12:48:33

@csigafrédi: amugy az amerikai zaszlo az valoban szentseg itt
namost ebben kulonbozik az arpadsavostol, mert az otthon , nekem innen ugy tunik megoszto
az en idomben a sima piros-feher-zold volt
en szerettem
ki is tuzom marcius 15-en a kokardat:)
igaz julius 4-en a piros- feher -keket is

csigafrédi 2011.05.13. 14:14:04

@hagyma: Teljesen mindegy minek nevezzük. Azért írtam, hogy bosszú, mert az szokott "édes" lenni, és hát a világ minden információs csatornájából az ömlött egy napig, hogy az amcsik ünnepelnek. Még a hagymablog is foglakozott az esettel! :D

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.14. 15:59:34

Érdekes, USA esetén hiszek az összeesküvéselméletben ( Khm, kiket is pénzeltek ugye) , meg hát kellett már , hogy a fegyveripar fellendüljön , itt Londonban viszont a sok arab miatt jobban el tudom képzelni , hogy az itteni kormány keze nem volt benne a robbantásokban. Amerikával szemben szkeptikus vagyok. Nem a kisemberekkel, a nagyokkal....

Ettől függetlenül senki sem érdemli meg, hogy ártatlanul meghaljon.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.15. 17:51:40

@tildy:): sacc per kb leirtad amirol beszelek
otthon olyan 15 eve folyamatosan megy a fikazas, az elmeletek, az erthetetlen lenezese amerikanak
mar az is gaz, ha valaki pl. kedveli ezt az orszagot, a gonosz es a hulyek birodalmat
pedig otthon joval tobb soprogetnivalo van
\magyaror4szag egy rosszindulatu orszag lett, egymas kozott is meg kifele is, sajnos, pedig nem volt ez mindig igy/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.15. 17:54:28

ja es lathatoan ez alol Te sem tudopd kivonni magad
nem unalmas meg, hogy a fegyveripar, az olaj stb. mozgat mindent?
persze angliaban nem, ah ott angyalok elnek, ott nem volt benne a keze a kormanynak, nade a'merikaban, ott a kormanyok is gonoszok, olyan gonosozk, hogy megterrorizaljak az orszagot, es megolnek 3000 allampolgarukat
a fegyveripar vegett....
na, irni kene valamit, de nem tudom hol hagytam abba

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.16. 02:26:56

@hagyma: elég rossz revans ha ezt írod, az itteniek angyalok. Nem angyalok, egyáltalán nem, csak pöppet kevésbé érződik, hogy jobban tudnák a másiknak mi jó. Mert biza itt is belemennek dolgokba, csak talán kevésbé van az a "megmutatjuk a világnak, hogy mi vagyunk a Jan..Yenkik".

Amúgy kik is próbáltak drogokat pilótákon, katonákon pár évtizeddel ezelőtt? (igen az oroszok is) . Mindegy, meddő vita lenne, én sajnos elképzelhetőnek tartom USÁ-val kapcsolatban amit leírtam . A tagadásod meg még jobban erősít ebben .

Tényleg nem tudom kivonni magam. Az viszont biztos, hogy szakmai fejlődésre az egyik legjobb hely az USA.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.16. 02:35:53

@tildy:): hat a vilag legerosebb orszaga mi vagyunk ez nem kerdes, de jo oldalon allunk
szerettem, hogy szeptember 11-e utan a britek voltak akik kialltak teljes mellszelesseggel
tetszik nem, a ny-europai es az amerikai nep, lenyegeben egy es ugyanaz
a kulonbozosegekkel egyutt
de haggyuk a politikat, rovid kitero volt
a poppet egy hulye szo

PiperPerabo 2011.05.16. 08:48:06

@tildy:): @hagyma:
A legerősebb törekszik arra, hogy megtartsa a pozícióját, bármi áron.
Visszatekintve, ez még egyiküknek sem sikerült...))

VIC20 2012.07.05. 19:35:44

@hagyma: Tévedés. A büntetést - civilizált országokban - bíróság szabja ki szabályos tárgyalás után. Valakinek a meggyilkolása - anélkül, hogy bebizonyosodott volna a bűnössége - primitív bosszú.

Kövérmadár [swe] · http://fettfagel.blogspot.se/ 2013.07.29. 17:59:33

@VIC20:
Még szerencse, hogy a muszlim terroristák minden civilt bíróság elé visznek és csak utána robbanjták fel őket... nőket, gyerekeket, időseket is.

Minél kevesebben vannak, annál biztonságosabb a világ, ha tetszik, ha nem!
süti beállítások módosítása