Unalmasabb napok jönnek. Ha nem esik, kiülök reggel 7-kor a ház elé, várom a kocsit, ami felvesz. Ha kicsit esik, akkor is, mert reménykedem, kell a pénz. De ez már a hurrikánszezon kezdete, ha négy napot dolgozunk az már jó.

Még öt nap is csak 1.600 dollár lenne havonta, ami nem is  rossz kezdésnek, csak nincs annyi.

 Küldeni kell a pénzt haza, Karcsinak meg kell adni a segélyt, élni is kell valamiből, na és jön a következő bérleti dij.

A lakás megfelel, olyan apartman és panzió közötti átmenet, van benne némi felszereltség, nekem pont elég. Pár lábas, tányér, pohár.

Ha melózunk, a kajával nincs gondom, ebédig kihúzom, azután lunch és már nagyon rutinosan töltöm fel a tányéromat, tudom mi fog a zsebembe kerülni róla szalvétába csomagolva.

Szalámik , sonkák , sajtok.

Nem, nem spórolás, ez harc a fennmaradásért, még ha furán is hangzik.

Mellette ismerkedem a körülményekkel. Azt hittem ismerem amerikát, pedig nem.

A  boltos a sarkon már tudja ki vagyok, rendszeresen babkonzervet veszek, kenyeret, csirkemájat, csirkezúzát és tésztát, pár doboz sört néha.

Ha nem dolgozom, ezen élek.

Csirkezúzában profi vagyok, senki nem csinálja nálam jobban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kezdet persze furcsa volt.

- How much? - kérdezem az első vásárláskor az öreg zsidót. Tényleg zsidó volt, mint később kiderült, sőt voltak magyar szálai is és ez nem volt éppen jó pont nekem.

Elhadar valamit, nem értem a választ.

- OK, akkor ird már le, please, mert nem értem - mutogatok a tollra meg a papirra.

Teljes nyugodtsággal ül tovább, rám sem hederit. Másodperc alatt kapcsolok, OK nem probléma, előveszem a legnagyobb cimletemet, egy 20 dollárost, és megvetően átnyújtom. Ebből kénytelen lesz visszaadni.

- Nem tanultam angolul, beszélek magyarul, tanitottak oroszul meg németül, de nem tudok angolul - mondom neki elég mérgesen és nemzetközi nyelven, de látom érti.

Na, meg van a napi betevőm.

Később már lassabban és érthetően mondja az összeget, Mary mindig is mondja, kisugárzásom van, én meg általában kiröhögöm.

 

A tetőn a helyzet változatlan, a munka kemény, a forróság nehezen  viselhető, de a magyar csapat összezár és jól melózunk, mindenki elégedett. Péntekenként fizetés kp-ben Karcsiék házánál. Ez fontos, mert senkinek nincs még ekkor bankszámlája.

A fizetés mellett ilyenkor vesznek nekünk pár doboz sört is, elbeszélgetünk, ráérünk, szombaton nem lehet dolgozni. Ebben a társaságban mindenki valamiért van itt. Van aki pénzt akar és hazamenni, vannak a bizonytalanok és vagyunk páran akik itt akarunk maradni, de fogalmunk sincs hogyan sikerülhet ez, és egyáltalán sikerül-e?

Azt tudjuk valami igazolvány kell, az útlevél nem elég, ezért az egyik esőnapon elmegyünk a hatósághoz, a még érvényes fehér kártyánkkal, amit ugye hat hónapra adtak.

Akinek van magyar jogositványa, az aznap   az amerikait is meg tudja csinálni, nekem nincs, még otthon lejárt és én hülye még azt sem  hoztam el.

Azért egy ID-t kapok nyolc évre. Nem rossz ez kezdetnek, bár már ekkor tudom, az a jogsi még hiányozni fog.

És hiányzott is.

Viszont az ID, már másnap reggel használtatott. Hajnali hatkor ugy döntök, kimegyek én, mielőtt jön a kocsi értem és iszom egy kv-t a boltomban, a zsidó barátomnál.

 

Szóval megyek kifelé és meglepődve tapasztalom, hogy a bolt 7-kor nyit 6 helyett, ami nem is okoz nagy gondot, de ahogy tanulmányozom a nyitvatartási időt, egy rendőrkocsi fékez mellettem.

- Mit csinálsz itt?

- Hát, izé, akarok inni kv, gondoltam 6 óra, de 7.......

Valószinű, úgy gondolja éppen betörésre készülök, mert elkéri a személyimet, ami tegnap lett kész és nálam is van. Tudom, hogy minden rendben, de azért túl nyogodt sem vagyok, hóna alá csapja az elemlámpát és  ellenőriz.

- A lakásom itt, én csak kv - mondom.

Mivel minden rendben,  elenged, bár meg sem fogott.

Kellett még jó sok idő, mig megértsem a rendőrök működését, volt még dolgom velük bőven, azt hiszem, csak az majd megér egy posztot, ha nem kettőt.

 

Szóval ezek a napok unalmasak, mint a poszt is, nem sok minden történik, törjük a szigetelést a tetőn, meglehetősen magányos vagyok munka után, de valahogy nem is bánom. Keresek egy könyvtárat, van is járótávolságon belül - kocsit venni és vezetni most  még csak álom - ingyen van internet, megnyitom  életem első e-mail-jét, a tivadar 2000-et. Még most is él.

A könyvtár mellet van egy iskola, minden héten kétszer angol nyelvtanitás ingyen.

Őszinte leszek, nem sokat vettem igénybe, pedig kellett volna, de ha  9 órát a tetőn vagy nem túl kedves program rá egy órára iskolába menni angol tanulás végett.

 

Egy szó mint száz, az első  1-2 hónap igy telik. Munka, zúzapörkölt, vagy bab, pénzküldés haza, szabadnapon nézem a blue's clues-t a tv-ben, abból lehet tanulni angolul, gondolom, és tényleg lehet.

Még mindig minden második éjjel Györgyivel álmodom, ez a legkegyetlenebb, de tudom el fog múlni.

Már kétszer elmúlt.

Sokkal több idő kellett mint máskor , vagy mint neki, de elmúlt, sőt ma már nem hogy nem álmodom róla, de nagyrészt angolul álmodom.

Nade attól még messze vagyunk.

Később majd elmesélem milyen az, ha anyukáddal álmodsz és angolul beszélsz, ő meg magyarul válaszol.

Azért hagytam ezt a  végére, mert szeretnék itt egy dalt küldeni neki anyák napjára és mindenki anyukájának, aki olvas engem.

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hagyma.blog.hu/api/trackback/id/tr262870692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miszisz 2011.05.02. 02:55:03

Hagyma, hát ez továbbra is jó és hagymás! Csak igy tovább!
Most azon agyalok hogy én milyen nyelven álmodok, de foglamam sincs. :-)
Mellesleg akkor régen hogy küldtél pénzt innen? És a fiad hogy viselte hogy leléptél? És te hogy otthagytad? Bocs a sok kérdésért, de nekem még mindig nem sikerült feldolgozni, hogy nem tudok otthon a szüleimnek segiteni ha kellene... Szóval csak kiváncsiskodom. :-) Üdv innen MA-ból.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.02. 03:15:13

@miszisz: a fiam nem jol viselte,de anyukam szeretgette es tudta 2 ev es jon
es jott megcsinalta
eleinte siman boritekban, de egyszer eltunt 50 dollar, onnantol WU-on 100 dollarra 20 a fee
/en vegyes nyelven almodom, egyre gyakrabban angolul, de meg mindog tobbet magyaraul/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.02. 03:17:02

ja es most itt van egy helyen dolgozunk, ugy nezem rendben van, szeptembertol megy egyetemre
hat valamit valamiert
ez akkor ugy alakult
de nyaranta elotte is kint volt

csigafrédi 2011.05.02. 08:50:39

Érdekes, hogy vonzod a zsarukat :D
Én azt sem tudom, hogy színesben, vagy B&W álmodom...
Bab + csirkemáj rulez :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.02. 12:27:35

@csigafrédi: hat ez teny, meg otszor volt dolgom veluk, egyszer voltam 5 orat bortonben is, de errol kesobb:)

Mokele-Mbembe 2011.05.05. 17:33:44

A boltos jelenet ismerős... amikor kint jártam, a gyorskajás mexikóinál egy klasszikus százötven kilós fekete asszonyság rámförmedt, hogyaszongya "hádömó!" Néztem bután, vállat vont, a tálcámra csapta a tortillát meg a szószos dobozkát és legyintett. A tortilla jó volt, mentem másnap is. "Hádömó!" mondja a mama,és megismétlődik a tegnapi.
A következő alkalommal egy benszülöttől megtudtam, hogy azt kérdezte, "Hot or mild?" szószt akarnék-e...

FLO-rida 2011.05.05. 21:04:45

Szia Hagyma !

Most találtam rá a blogodra, nagyon tetszik :)
Lassan én is költözöm arra fele, már azon gondolkodtam, hogy hogyan tudnék rajtad segíteni. Gondoltam, hogy először is segítenék a szállásban, felajánlanék egy szobát a házból, amit bérelni fogunk.....erre olvasok tovább és rájöttem, hogy ez évekkel ezelőtt történt veled, azóta már rendeződött a sorsod :))))))))))
Nekem is nehéz lesz a kezdet, de a tiedhez képest "luxus" körülmények közé megyek...
Érdeklődve várom az újabb story-kat, nagyon érdekesek !

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.06. 00:01:43

@Mokele-Mbembe: hat bazmeg neha a legalapvetobb 3 szavas mondatot nem ertem, ha, csak harmadszorra
de volt,, hogy mikor Maryt kerdeztem, O sem tudta:)
@FLO-rida:
sok sikert, akio szeretni akarja amerikat az szeretni fogja aki nem az szapulja
en nem banomm azt a par evet, ami feketemunkaskent tortent
nekem ez volt az utja es soha nem ereztem, hogy feladom, vagy haza kellene mennem
igy alakult
minden hetfon /eddig penteken/ most tuti csak heti 1, rengeteg a melo a hotelben es orulok, hogy olvasol

Sallalíz · http://globalicum.blog.hu/ 2011.05.06. 21:26:39

@hagyma: mar epp haborogni akartam, hogy lam pentek van es nincs uj poszt:))))
akkor varok:)

nalunk meg a benszulottek nem ertik amit mondunk neha:) mert mi azt a cszep angolt beszeljuk, amit itt inkabb mar csak az idosek.

miszisz 2011.05.07. 06:09:27

Most is péntek van, egy héttel később és már itt is alvás idő van. Hagyma is alszik és nem ir :-( vagy főz... meg a Mary.... más nem lehet.
Hajrá, azért remélem a hétvégén összehozol valamit!

Grafit Macseek 2011.05.08. 13:13:47

Helló, Hagyma! Nagyon jó a blog, de már azért hazajöhetnél egy míting kedvéért!:))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.08. 15:28:27

@miszisz: ma van a napja, vegre van egy offom,, aztan 6 nap 12 ora, nem siras, eskuvoi szezon, most kell csinalni a penzt amikor igazan lehet:)
nagyon kedvelem, hogy wegy eskuvoi vacsoraeret kifizetnek 40-50 ezer dollart:)/ jo, mindennel cakk pakk/
@Grafit Macseek: 3 eve dolgozunk rajta:)
eddig valami mindig kozbejott, de hamarosan mitingelunk akivel csak tudok, remelem:)
süti beállítások módosítása