Vagyis, dehogyis nem probléma. Az egyik legnagyobb belpolitikai gondja az államoknak.

Oda is tettem volna szivem szerint egy nagy -római- I-est a cimbe, mert egy bejegyzésben képtelenség körüljárni a bevándorlási politikát, a mexikóiakat, a többször megkiserelt "amnesztia" törvenyt, amit ha kis többséggel is de a szenátus lassan 20 éve elutasit, bármilyen formában is nyújtják be.

A legközelebb a megvalósuláshoz a  Kennedy-Spencer szenátorok által benyújtott törvényjavaslat volt. Teljesen megvalósithatónak tünt és mivel egy demokrata és egy republikánus szenátorról volt szó, nagyon igéretes volt az elfogadása.

Hiányzott pár szavazat, talán ha négy-öt, de az éppen elég.

Ma már Kennedy is hiányzik, Isten nyugosztalja, sokat tett a bevándorlók helyzetének rendezéséért.

Később visszatérek erre, mert félelmetes összegek tünnek el adómentesen az országból és elég nagy probléma, hogy olyan 15 millio ember dolgozik feketén itt, most nézzük, hogy megy ez az életben.

 

Valamint kezdjük persze közép - és keleteurópával, mert azt értelemszerűen jobban ismerem, másrészt a mexicoi, jamaicai munkások külön bejegyzést igényelnek.

 

Tehát, az ember, mármint én , eljut a végső elhatározásig, irány amerika!

Sötétben való tapogatózás, ismerős ismerősének keresése, expressz újság, ahol ténylegesen van esély olyan 20 ezer forintért eljutni egy úgynevezett amerikai kontraktor telefonszámáig.

 

Az amerikai kontraktor általában orosz, litván, cseh, román, néha magyar.

Jellemzően abból él, hogy illegális munkásokat foglalkoztat. Rendelkezik zöld kártyával, vagy már éppen amerikai és munkát  kinál.

Valamelyik hotellel, áruházzal, akármilyen épitőipari céggel áll kapcsolatban, akikkel leszerződik a szükséges munkára. Innentől az amerikai törvények szerint  az adott céget nem érdekli kiket foglalkoztat.

Csak néha, de erről később.

Menjünk sorjában, a dolog a mai napig működik, bár tény, szeptember 11-e után sokkal nehezebben, de működik.                                                                                      

  

 

 

Az első telefonszám a legnehezebb, vagyis inkább annak tünik. Ha például valaki ismeri a Népszava-Szabadság nevezetű sajtóterméket, már válogathat a munkák között. Ma is hirdet az az illető, aki kicsit később elhelyezett egy Targetben éjszakai munkásként, és teljesen adómentesen levont a fizetésemből 750 dollárt.

Tulajdonképpen nem a Targetben helyezett el, hanem a Targetnek dolgozó litván kontraktornál, aki a Targetnek dolgozott és aki szintén levont 750 dollárt, igy teljes egy hónapot a jólétükért dolgoztam.

Ez már  Hilton után volt, de a Hiltonra még visszatérek.

 

A kontraktor - maradjunk a Targetnál - havi 10 ezer dollárért elvállalja az éjszakai takaritást és felvesz 3 feketemunkást, akiknek fizet 4.500 dollárt.

A különbözet teljesen adómentesen az övé, a dolga tulajdonképpen kimerül abban, hogy 2 hetente hozza a csekket és kapcsolatban áll az áruházzal.

Bérli a lakást, ahol a melósok, eleinte én is, laknak és nem kell mondan,i a bérleti dijnál nagyobb összeget von le a fizetésből.

Ezentúl egy rozzant VAN-el megoldja a munkába szállitást, aminek költségét szintén minuszolja, jelentősen túlárazva azt is.

 

 

Bizony kedves amerika, a dolog ma is műküdik és nem csak az adó hiányzik az országnak, hanem a sok kimenő dollár. Az illegálisok jelentős része 1-2 évre tervez, gyüjtöget, nem költ, azután kiviszi a pénzt.

Szeptember 11-e előtt pofonegyszerű volt ID-hoz vagy jogositványhoz jutni, ami tökéletesen elég volt bankszámlanyitáshoz.

Onnantól szabad a vásár.

 

 

Még most is meg lehet szerezni, de lényegesen bonyolultabb, de senki se aggódjon a kontraktorok élnek és virulnak, ma is ismerek nem egyet-kettőt aki illegálisokat foglalkoztat. Nem, nem vagyok bűnpártoló, elég az interneten szétnézni.

Sokszor és permanensen nem értem , miért nem kezeli a problémát határozottabban az USA, bár ar arizoniai törvény már jó lépésnek tünik.

Ott már vizsgálhatják, mit keresel itt.

A többi 49 államban a rendőr meg sem kérdezheti a státuszod, maximum elküldhet biróságra, ha vétessz a  törvény ellen.

A vicc, hogy a biróság sem foglalkozik vele, mert nem bevándorlási biróság.

Én is voltam, jogositvány nélküli vezetésért - a nemzetközit már nem fogadták el - lényegesen túl lépve a kétszer 6 hónapra megkapott fehér kártyát.

Igen, törvényt sértettem ezzel de a biró csak 100 dollárra büntetett meg és mentem utamra.

Erről is később, érdekes volt a tárgyalás.

Egyes vélemények szerint a rendőr azért nem vizsgálhatja a státuszodat, mert ha megtenné, sok illegális nem tenne bejelentést ha büncslekmény áldozata lenne, vagy ha közlekedési balesetben lenne érintett, inkánbb elrohanna a helyszinről.

Feltéve ha tudna persze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azért láthatóan tesznek az illegális munka visszaszoritásáért, lépésről lépésre haladnak és ennek örülök, de tény egy teljesen új bevándorlási törvényre lenne szükség. Tulajdonképpen amnesztia törvényre de ezt a kifejezést érezhetóen kerülik.

Az itt lévőket, már aki maradni akar és nem követett el büncslekményt, dolgozik és adózni akar, továbbá biztositást  is fizetne, azokat legalizálni kellene, azután lezárni a határokat és komoly idegenrendészeti tevékenységet folytatni.

Magyarán a rendőrségnek megadni a jogot az ellenőrzésre.

Ez érdeke az országnak - sok sok befolyó adó, a kontraktorok kiiktatása, a bűnözők deportálása - és az itt becsületesen dolgozóknak egyaránt, akik nagy részének a munkájára szükség van.

 

Pénteken megyünk vissza a Hilton tetejére.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hagyma.blog.hu/api/trackback/id/tr912780903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vas-és edényorrú bába 2011.03.29. 08:50:10

Szia,érdekes amit irsz, izgalmas olvasmány miként kezd valaki uj életet, ráadásul "feketén".
Én olvasnám naponta is.....

Pepin bácsi 2011.03.29. 10:23:10

Ez még sokáig álom marad. Szerintem.

csigafrédi 2011.03.29. 15:59:30

Ezt a jogi/történelmi kitekintést nem számolom bele a heti két postba. Remélem jól teszem :)
(ok, most már legalább tudom ki az a kontraktor)

medvedr 2011.03.29. 17:15:13

Na akkor értem, honnét a telefonszám. Van ez magyarba/bárhol, ahol vendégmunkások vannak. Elég szemét embernek kell ehhez lenni, szerintem. Gondolom jellemzően még a nehéz helyzetben levő illegális munkások közül is a legkiszolgáltatottabbakat húzza le a legjobban. pl nők gyerekek stb

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.29. 17:57:43

@medvedr:
nemigen valogatnak, tarifa van
az elso melomnal elkerultem, errol majd penteken, de azutan szukseg volt ra
perfekt angollal talan elkerulheto
hat igen dolgoztam nekik 1 honapot, hogy dolgozhassak utana is es utana is jo hasznot termeltem
hat ez van/ volt/
@vas-és edényorrú bába:
@csigafrédi:
tenyleg jol esik, heti kettonel szinte keptelen vagyok tobbet
munkam is van a konyvemet is irom es akkor meg Mary is itt van:)

vizsla_barat 2011.03.30. 04:06:47

szia hangyma,csipsz meg?
benzinkartyat kell kibocsatani. aki anelkul veszi 10 dolar/gallon. Akinek van legalis munkaja,annak 3.66. Ado is jonne,es az illegalisok megelhetesi koltsege is az egekben lenne.
Ugyanez afa-val: kajara 20% federal sales tax,es honap vegen vissza az IRS-tol a kaja adoja-aki legalis, a tobbi szopjon.

Oszinten kerdem: a pincerek hany szaleka legalis? hany szazaleka vallja be a tipet?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.07. 18:13:49

@vizsla_barat: nem, az itt levo illegalisok helyzetet es az egesz bevandorlai politikat ken gatyaba razni
100 dollaros benzinnel ki takaritana az aruhazakat es ki nyirna fuvet, szedne a krumplit?

a pincerek jelentos resze amerikai es legalis, nem rossz penz, foleg fiataloknak, a tip-set 100 szazalekuk bavallja / gondolom nem 100 %-os mertekben/ azt is figyelembe kell venni, bar nem jarsz etterembe nem tudhatod, a tipsek legalabb fele de inkabb tobb eleve bankkartyarol kerul a pincer zsebebe igy kovetheto

/ a 20 %-os AFA-dnak orulnenek az amerikaiak
gondold at az otleteidet meg egyszer/

vizsla_barat 2011.04.07. 19:45:14

@hagyma: az itt levo illegalisokat siman ki kellene toloncolni. Vegre a kover amerikai lustak is gatyaba raznak magukat...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.08. 03:45:00

@vizsla_barat: hat 12 millio embert nem egyszeru...
meg sokukra szukseg is van. csak fizessenek adot es itt koltsek el a penzuket ne haza kuldjek
/europaiakra is vonatkozik/

vizsla_barat 2011.04.08. 05:00:16

12-en elnek egy 400 dollaros apartmanban.
nincs a kocsijukon biztositas. soroljam?
a fogyasztasi ado nevetsegesen alacsony.
12 millio lusta amerikai kozepiskolast siman ki lehetne hajtani kukoricat cimerezni,javukra valna:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.08. 05:07:36

@vizsla_barat:
en teged hajtanalak ki
szerintem profi cimerezo vagy
javadra valna

vizsla_barat 2011.04.08. 13:03:45

@hagyma: gyere csak. meg is nevezheted,7.62-es,22-es,soret,ojropai vagy amerika 9mm-essel varjalak?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.08. 21:23:40

miert kene nekem hozzad menni?
plane hogy igy megijesztettel
en azt mondtam menjel cimerezni, az egy hasznos melo

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.08. 21:30:21

@vizsla_barat:
amugy teljesen parttalan es ertelmetlen az eszmecsere, en nem fogadom el ha valaki itt el, itt boldogul, itt keresi a penzt es szinte mindenben leszolja ezt az orszagot
senkinek nem kotelezo itt elni, meg annak sem aki ideszuletett, hat meg a bevandroloknak

vizsla_barat 2011.04.08. 22:20:50

@hagyma: az orszag maga nagy lehetosegeket rejt. De az illegalis bevadorlas nem szepul meg attol,mert valakit undocumented workernek hivunk.
Kulonben az egesz US-EU regio rohad,Japannal egyutt. Kb 50 evunk van meg. De addigra en mar nem leszek itt,hogy idegesitselek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.08. 22:25:27

@vizsla_barat: engem cseppet sem idegesitessz
2. az illegalis melo nagy problema, sok sok ado megy a sok illegalisra, ha rajtam mulna siman megoldanam:)
3. 50 ev mulva en meg itt leszek de "szikszfitander"

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.09. 10:49:15

Itt is vannak illegális foglalkoztatók, viszont rettentő keményen lépnek fel velük szemben. 3 hetet dolgoztam illegálisan, de ez közben derült ki, ugyanis kértem folyamatosan a munkaszerződésem, amit persze nem adtak ki.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 16:09:03

@tildy:): itt is igyekeznek megoldani es evrol evre nehezitik az illegalisok dolgat / jogsi szezeshez, lakasberleshez 10 eve pl eleg volt egy utlevel, ma mar nem/ csak mindenekelott meg kellene oldani a mar itt elo olyan 12 millio illegalis helyzetet, ami erint legalabb 20 millio embert mert a gyerekeik meg mar legalisak. Ez lenne az elso lepes, de 8 eve, hiaba kerul a szenatus ele valamifele torvenyjavaslat evente, sosem szavazzak meg.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.09. 16:10:21

@vizsla_barat:
ja, meg azt elfelejtettem, hogy nagysagrendekkel tobb fiatal dolgozik a tanulas mellett mint otthon

vizsla_barat 2011.04.10. 03:02:50

@hagyma: a gyerek elso dolga a tanulas. ugyhogy ez is egy ok,miert sokkal butabbak az amik.
Ez a sok volunteerkedes,diakmunka,sport mind-mind oda vezet,hogy a mi cegunkhoz 5 ev ota miota itt vagyok egyetlen amerikai mernok jott. A tobbi mind indiai es kinai. A feher embernek a science es az engineering mar tul nehez. Mert ahhoz esz es szorgalom is kell,mig a bufeszakokhoz csak segg.

vizsla_barat 2011.04.10. 03:03:34

@tildy:): hibaztal. Anelkul az elso nap utan el kellett volna jonnod.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.10. 03:27:38

@vizsla_barat: azt tudod, ha rajtam mulna, Te huznal innen haza:)
bar ha " feher ember" vagy valoszinu a velemenyed alapjan te is seggfeh vag
de ha Indiabol jottel, akkor tenyleg jol beszelsz magyarul
ha ceged van, miert nem reklamozod? en helyt adok neki....
letsgo

vizsla_barat 2011.04.10. 03:59:47

@hagyma: nem rajtad mulik.
az es?
Biharbol gyuttem:)
A cegem a CIAnak dolgozik,nem reklamozhatod!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.10. 04:05:48

@vizsla_barat: a CIA-val vigyazz ha beirod, mert idetalalnak, onnan mar csak egy lepes, hogy szerinted minden amerikai dagadt es hulye:)
aztan lesz meglepetes

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.10. 13:43:23

@vizsla_barat: Több helyről hallottam , hogy az angoloknál kb 30 napod van, hogy megkapd a munkaszerződésed.

Viszont első munkahelyed egy vadidegen országban, a pénzre szükséged van, az ígéretet megkapod, hogy igen igen, jövő héten megkapod a szerződést. Aztán nem kapod meg.

Tanultam az esetből.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.10. 13:44:52

@vizsla_barat: magyar nem kell? Villmérnöki meg infós diplomával , de ami sokkal lényegesebb jó referenciákkal:D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.10. 14:02:42

@tildy:): ez az illegalis munka lightos valtozata, gondolod en be voltam jelentve mikor Viciannal maltert kevertem, vagy butort hordtam Rudi Vollerrel?
itt elesben jatszak ezt, mar eleve illegalisan tartozkodnak az orszagban

vizsla_barat 2011.04.10. 15:26:02

@tildy:): az olyan ceg,ami nem kepes az elso napon a kezedbe nyomni,telefont,asztalt,laptopot biztositani,jobb ha elhuzol onnan.
Ismered Adrian Mole-t?
"Ha egy no bugyija a 3. napon is a padlon hever,jobb ha elfelejted..."

vizsla_barat 2011.04.10. 15:28:53

@hagyma: nem mind. de sok. es elkepeszto modon 6-8 evesen kb 1-2 evvel a magyar iskolak elott jarnak.

vizsla_barat 2011.04.10. 15:31:06

@tildy:): de. Six Sigma megy?:) anelkul labdaba nem rugsz. Az uj vallas...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.10. 20:40:32

@vizsla_barat: Hehehhe , ezt én még odahaza sem kaptam meg :D:D
Tudod amikor az ember egy idegen országba kerül, a nyelvet is alig beszéli, örül , ha a telefonos interjúkon megérti a jó erős british accentet, ha nincs mázlija, akkor kap még egy kis skótot is. Vagy éppen paksztánit, mint jelen esetben ez volt.

Six Sigma nem, de PLC programozás,C, C++, és PHP, JAvascript, stb megy.

Amúgy jelenleg sem kapok sem laptopot, se telót, errefele nem szokás.

Viszont meg tudom tanulni:)

vizsla_barat 2011.04.10. 20:56:32

@tildy:): matlab? simulink?
En mar reg feladtam a telefonos kommunikaciot,chat es email. Annak nyoma van.

A programok csakis annyira okosak,mint a pakik. Tehat mindig lefagynak:)

A cegunk IT-ja is Indiaban van,hat az az utolso szam,amit hivok:)

En az iroasztal+telefon+szamitogep+account hianyaban fodultam mar sarkon cegtol. Ma mar ez az alap es megmutatja,hogy a ceg alapveto funcioja hogy mukodik. Ha a HR nem kepes leszervezni a kezdonapodra a szerzdodest+a fenti cuccosokat,jobb keresni mas melot,a tobbi department se fog jobban mukodni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.10. 21:41:45

@vizsla_barat:
viszont ha minden department HR-je csak ilyen cuccosok leszervezesevel foglalkozna, ezzel nem veszelyeztetve a ceg alapveto funkciojat es ennek hianyaban mindenki sarkon fordulna a kezdonapjan, akkor Te is meg en is ehenhalnank, mert vannak meg a Foldon gyaszos es elkeseriot helyek is, ahol dolgozni kell mert bizony sok embernek a munka nem az iroasztal-cellphone-computer-account negyszogben valosul meg es ha ezek a proletarok egyszer ontudatra ebrednek huzhatod a csontos segged a HR-seddel egyutt a budos picsaba:)

vizsla_barat 2011.04.10. 22:01:02

@hagyma: sajnalom,a lapatolashoz nem kell email. De az en munkamhoz a szamitogep elengedhetetlen. A telefon nemkulonben.
a proletaroknak regesreg,kb 15 eve kellett volna kiverni a balhet,ma mar kina-fuggok vagyunk.
Mind az iparcikkek,mind pedig a federal debt tekinteteben. Ugyhogy a prolatarok jobb ha elmennek wc-t pucolni es nem hoborognek itten.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.10. 22:15:02

@vizsla_barat:
hat ezt mondom en is
mondjuk en Mary fuggo vagyok, de neha eszem kinait is
azt ertem, a munkadhoz elengedhetelenek ezek a dolgok, de tartok tole, a munkad nem elengedhetetlen
a HR-seddel egyutt
ha egyszer a proletarok hoborogni fognak, nem a klotyodat takaritjak ki, hanem a fejedre huzzak
benne van a pakliban
itten
meg ottan

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.10. 22:18:20

de most ha megbocsajtassz, meg kell foznom egy kelbimbot, mert megigertem Marynek, meg irnek valamit holnapra
majd utana megyek klotyot pucolni
/szar melo, csinaltam egy honapig/

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.10. 23:05:19

@vizsla_barat: MAtlabot nem ( holott hazai disztrib volt a társcégünk ) , Simulinket használtam anno kb fél-egy évig.

Az utánunk jövő automatikás évfolyam már MAtlabot használt , ha jól tudom.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.10. 23:08:12

@tildy:): félreértések elkerülése végett: társcégünk = volt munkahelyem ( nem voltam tulaj) tulaja egyben a matlabot árusító cégnek is tulaja volt. Sőt a weboldalukat is szerkesztettem párszor:)

vizsla_barat 2011.04.11. 04:26:47

@hagyma: persze,hogy nem elengedhtetelen. Mint senkie sem.
A WC-pucolasban is jo vagyok,anno gyakoroltam a kerti latrinan,a klormesz a baratom!

A kinai befolyasrol irhatnal egy cikket,erdekelne a velemenyed!

vizsla_barat 2011.04.11. 04:28:09

@hagyma: En paradicsomos tesztat foztem.

A klotyok tisztasaga amugy USA-ban 'en general' egy fokkal jobb,mint HU-ban!

vizsla_barat 2011.04.11. 04:30:15

@tildy:): kiderul itten,hogy adu asz vagy...
En mostansag Origint hasznalok adatanalizalashoz+LAbTalk+OriginC.

A kepessegeid probald meg kamatoztatni az autoiparban - motorszimulacio es/vagy katalizatorszimulacio.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.04.11. 08:50:16

@vizsla_barat: aduász nem, csak szeretem bebiztosítani magam. Járműelektronika érdekelt, de nem indult ilyen szakirány, így maradt az épületautomatizálás, ha bármi történne esetleg az informatikában, ami a fő irányvonalam .... :D :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.11. 15:15:59

@vizsla_barat:
nem ertek kinahoz, de a rovid velemenyem:
sose legyen demokracia kinaban, mert beledoglunk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.11. 15:17:58

@vizsla_barat:
paradicsomos tesztat?
a Te ferjednek se lehet egyszeru az elete

vizsla_barat 2011.04.11. 22:22:12

@hagyma: milyen szep lenne,ha Kina megtamadna Indiat:)

vizsla_barat 2011.04.11. 22:22:57

@hagyma: daralt hus,gomba,paprika,paradicsomle,hagyma,fokhagyma. mi ebben a rossz?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.11. 23:04:41

@vizsla_barat:
ebben semmi rosz nincs, csak nem paradicsomos tesztanak hivjak
szinte ugyanezt foztem de kelbimboval es gomba nelkul
ja es teszta helyett rizs volt:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.11. 23:08:53

ha csinalsz ilyen bolognai felet, vagy valamilyen spagettit, nem kell rogton paradicsomos tesztanak hinvni, azert mert van benne kecsap is
a legjobb spagettimet egy olasz pasi fozte nekem , paradicsomos csirke volt az alap, az ment a spagettire
aztan kivandorolt venezuelaba, nem tudom, most mi van vele
Gaetanonak hivtak, remlem hivjak

vizsla_barat 2011.04.12. 03:04:35

@hagyma: nem mindegy minek hivom,jo volt. Ma ebedre is azt vittem.

vizsla_barat 2011.04.12. 03:05:55

@hagyma: miert ne? egy szal kecsup se volt benne,farmi paszirozott paradicsomle. Tavalyrol.
Nem fogom bolonyainak hivni,foleg a BsC-
MsC takolmany utan.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.12. 04:03:02

@vizsla_barat: hat a paszirozott paradicsom kozelit a kecsaphoz
de ha Te ezt patadicsomos tesztanak hivod, ez ellen nekem semmi ellenvelemenyem, bar azok alapjan amit hozzavalonanak leirtal ez egy husos-gombas teszta kecsappal, magyarok azt mondjak ra bolognyai
a "farmi" -n merengtem egy darabig, aztan rajottem, ez valoszinulegn nem uveghazas paradicsomot jelent
valoszinuleg mexikoiak szedik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.12. 04:05:46

vagy Te magad a farmodon, miutan letetted a laptopot, az iroasztalt es a cellphonedat
es akkor meg az accountrol nem is beszeltem

vizsla_barat 2011.04.12. 13:31:28

@hagyma: latom,kepben vagy. Szoval mi parasztizalok a paradicsomot kinyuvasztjuk es leuvegeljuk.
A kecsupban van egy csomofele foszer.
A paradicsomleben nincs.
Voltam mar indiai most mexicoi lettem. Hola senor!

vizsla_barat 2011.04.12. 13:32:03

@hagyma: bezon. miutan leteszem a lantot,felveszem a kapat. nem szegyen az.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.12. 17:30:05

@vizsla_barat:
nem gondoltam, hogy indiai vagy, csak indiaiakkal dolgozol, mert azok okosabbak mint az amerikaiak
Te mondtad, en hiszek neked
en most eladtam a paradicsomultetvenyemet, ugyhogy boti kecsapot eszunk Maryvel

vizsla_barat 2011.04.12. 17:50:47

@hagyma: az nem kecsup,hanem olajtocsa. full szintetik. jo etvagyat!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.04.12. 18:09:24

jo az nekunk
azt mondjak amerikaban minden szintetik meg genmanipulalt, most egy kis kecsap a sultkrumplhoz ide vagy oda.....
otthon, az igen, otthon minden bio
süti beállítások módosítása