hagyma 2011.03.23. 05:32

Why?

 

Rövid és egyszerű kérdés. Ahogy a  sirásók is mondják, lassan a testtel!

Kicsit vissza kell kanyarodnom itthonról, haza. Lehet csak az én kedvemért, de szeretnék szólni a miértről is, mielőtt elmerülnénk egy floridai  illegális munkás  hétköznapjaiban.

Ez én leszek.

 

Nyugodtan mondhatom, a rendszerváltás és a hülyeségem áldozata lettem. Hosszabban átgondolva még sem lettem áldozat, mert jött Mary és nincs annál csodálatosabb dolog ha egy nő igazán szeret.

De akkor még áldozat voltam.

Az persze az egyik oldal, hogy amerika mindig vonzott, komoly kisérletet is tettünk a Kévés Palival a disszidálásra, de katonaság előtt nyugati útlevélhez jutni, egyenlő volt azzal, hogy megfejtsek egy másodfokú kétismeretlenes egyenletet.

Reménytelen.

Maradt Kerouack, az Eper és vér, meg a Szelid motorosok és maradt az álom.

Aztán maradt az élet, ami folydogált az akkori időben megszokott, jól bejáratott medrében, feleség, katonaság, gyerek.

Nem is volt ezzel baj egy darabig, de  ' 93 környékén elegem lett, ott hagytam az adóhivatalt, nyitottunk egy sörözőt, könyveléseket vállaltam fel, a kisváros lakossága szerint nőügyeim voltak és többet ittam kelleténél.

Egy kisváros tud finoman fogalmazni.

 

A söröző bedőlt, ahogy kell, a könyveléseket kiadtam Lajosnak felesbe, Ő meg annyira könyvelte az ügyfelek papirjait, ahogy én.

 

- Minden rendben van, ne aggódjál, kicsit negcsúsztam, kész lesz időre.

 

Én meg lusta voltam dolgozni, kényelmesebb volt elhinni. A botrány kitört, közben Lajos meghalt, szemétség lett volna mindent ráfogni, gyorsan leléptem és Vácon kötöttem ki, de ekkor már elhatároztam, ha tudok, megyek /jövök/  amerikába.

 

 

 

Közbejött két év Györgyivel, csodálatos két év, tűz és tűz ha találkozik.

Közben köröztek csalásért, amiről szintén nem akartam tudni, de aztán lekpcsoltak.

Vác is kisváros, ügyesen péntek délután történt, igy a fogdán kellett töltenem a hétvégét.

Egy ukrán sráccal zártak össze, aki nem birta hogy cigizek, mert akkor még szivtam és éhségsztrájkolt is.

A cigivel kapcsolatban közöltem vele, hogy pofád befogod ez az én börtönöm, a reggeli debrecenijét meg megettem.

Itt tettem engedményt, mondtam neki, hogy tudják az őrök, sztrájlkol, ne aggódjon, de szeretem a debrecenit.

És még mondja valaki, hogy felesleges oroszt tanulni.

Három nap alatt fejben keresztrejtvényt fejtettem, mert tollat nem adtak, de újságot igen.

A rendőrségi fogdások bulvárt olvasnak és keresztrejtvényt fejtenek.

 

Nagyon szar volt Hétfőn reggel talalkozni a károsulttal, nem hivatkoztam Lajosra, később , már amerikából, küldtem pénzt, remélem nem maradtam adósa senkinek.

 

Vissza Vácra, de nem akartam a birósági tárgyalást megvárni. Ebben segitett Györgyi is.

Az a különös helyzet állt elő, hogy hamarább tudtam ki lesz neki a következő, mint Ő, de olyan két hónap múlva elkaptam egy közös mosolyt és tudtam, ennyi volt.

Rohanás az idővel, meg kellett csináltatnom a fogaimat, pénz kellett repjegyre, meg ugye az a 100 dollár, mielőtt újra köröznek időben lelépni.

 

Mint látható időben kijutottam, a biróság távollétemben egy év próbára bocsájtott, akinek tudtam megküldtem a pénzt.

 

Régesrég volt, jövünk is vissza amerikába, péntek reggel elmesélem, hogy kerültem a Hilton szálloda tetejére.

De még utóljára havashenriki magasságokba akarok emelkedni, talán csak magamnak, de összeszedtem, mit is dolgoztam amerika előtt.

Az utánról majd bővebben, itt, később.

 

1.  fénymásolt iratok hajtogatása  - nyári munka, általános iskola

2.  portaszolgálat -detto

3.  téglagyári segedmunkás - nyári meló gimnázium

4.  újságkihordó - első főállás, miután hétből buktam a gimiben , azt estin fejeztem be

5.  linoszedő, nyomda

6.  betanitott munkás - Berva

7.  betanitott lakatos

8.  mosogató - egy nap a magyaros étkezdében Egerben, vicces volt később visszamenni adóellenőrként, de nem álltam bosszút, hogy nem fizetett ki

/ viszont a velőrózsájuk rántva remek volt ingyen/

9.  Illetékhivatali fizetésmeghagyás csomagoló

10. biztositási ügynök

11. Illetékhivatali előadó

12. KIOSZ adóközösség / Sinka Bandi az Isten nyugosztaljon/

13. Heves megyei Adófelügyelőség ügyintéző

14. APEH adóellenőr

15. kocsmáros

16. könyvelő

17. újságiró

18. épitőipari segedmunkás Viczián  váci kőművesmester irányitásával

19. bútorszállitó, Györgyi végett, majdnem apósom által, nagyon jó ember

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hát ennyi jutott eszembe ma, még  azért ehhez toldunk innen is, mert pénteken visszatérünk floridába.

És még visszatérünk haza is. Térülök-fordulok, ha lesz kit érdekel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hagyma.blog.hu/api/trackback/id/tr732763979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pepin bácsi 2011.03.23. 07:45:07

elsőzni szabad ? :)

első

Pepin bácsi 2011.03.23. 07:51:16

Hiába, egy ilyen nagy ívü karrier csak Ámerikában tud kiteljesedni :)

csigafrédi 2011.03.23. 09:46:05

És még a kaját is rafináltan belefűzted, Piutyubá' ennek biztos örülni fog :)
Holnapután jövök.
Kalandosan alakul.

youlopukku 2011.03.23. 09:51:00

kévés pali-kazamata?

prunoki 2011.03.23. 09:55:20

Egyre inkább egy Rejtő regény jut Rólad eszembe.

TH 2011.03.23. 13:06:53

Hm, az előző két poszt stílusa jobban bejött. Meg persze nem szeretem, ha a történet főhöse (főleg egy igaz történeté) antipatikus, márpedig így nehéz lenne szimpátiát éreznem hagyma iránt. :-(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.23. 13:14:12

@TH: ez volt az a resz amire kenyszert ereztem, hogy kiirjam, ha roviden is, magambol
en sem vagyok vele elegedett
de kellett
szimpatia?
megprobalom elmondani, hogy zajlik le 10 ev, zommel feketemunkaskent, amerikaban
de kozben biztos eszembe jut valami otthonrol, sot jovo heten azt hiszem irhatnekom van a jelenrol is
hat igy

TH 2011.03.23. 13:16:25

@hagyma: ja, ne érts félre, nagyra becsülöm az őszinteségedet! Meg nagyon kíváncsian várom az amerikai szál folytatását...hogy miért vártak elvileg, gyakorlatilag miért nem stb. De persze kellenek az előzmények is, hogy ki derüljön, mi vitt rá, hogy felülj arra a gépre. :-)
szóval hajrá, továbbra is érdeklődve várom a folytatást! :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.23. 13:32:11

@TH: dehogz ertelek felre
sosem blogoltam,meg keresem a hangom
probalkozom az idokkel, a helyzetekkel egy kesobbi konyv remenyeben es nagyon orulok, ha van aki el is olvassa
megtiszteltetes
penteken folytatodik, remelhetoen mar fotokkal es szebb kinezettel:)
foleg ha Nember Van is elokerul

AlulírottFentemlített 2011.03.23. 13:40:43

Borivoje Surdilovicnak nem volt ennyi állása :-)

medvedr 2011.03.23. 17:09:55

Érdekes fordulat. Regényesnek regényes. Tetszik az írás Nem félsz kibeszélni a dolgokat. nem tartasz attól hogy felfedődik az inkognitód? Nem nagyon hiszem, hogy mindenkit kifizettél volna , akit megkárosítottatok Lajossal.Egy ilyen ember ahogy olvasgatja blogodat, meg a kommnetjeidet máshol, kitalálja ki vagy, hol vagy, mikor vagy Mo.-n. Aztán ingere támad jó pofán baszni, nem csak a pénzbeli veszteség miatt, hanem az okozott ideg meg stressz miatt, vagyhogy önmagának bizonyítson, esetleg csak sima bosszúvágyból. Szóval ilyesmi. Mindenképpen tiszteletre méltó az őszinteséged. A csalás, meg a károkozás nyilván nem. Bennem van egy kis ilyen nem felejteni hajlam, azért kérdeztem , hogy nem tartasz e ettől? A blog még mindig jó, várom a folytatást.

deputy sheriff 2011.03.23. 17:53:35

@medvedr: Nem hiszem, hogy barkinek is van erre ideje es energiaja, hogy kinyomozza, hogy pontosan hol el az USA-ban es felkeresse, az meg, hogy mikor Magyarorszagon jar...azert igaz teruletre kisebb, mint Texas allam, de meg mindig eleg nagy ahhoz, hogy egy embert lenyomozz, felismerd es energiat fektess bele, hogy megtalald es jol pofanbaszd es meg bortonbe is menj erte. /Foleg ha az USA-ban vetemednel ilyenre.../.
Szerintem ettol nem kell felnie. Bar en tudom, hogy mikor mit csinal es hol lakik, mert a fia vagyok es megveheto :-)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.23. 18:17:33

@medvedr:
nem, mindenkivel tisztaztam, es tessek ne nagy szamra gondolni, harom ebert ert kar es idegesseg, egyiknel meg kijovetel elott szemelyesen voltam, a masikat innen kfizettem es 72 oras fogvatartasom utan Hetfon reggel talalkoztunke s elnezest kertem, a harmadiknak valami 5000 Ft-os kara lett, de Ot nem ertem el
es hibas is felig voltam maximum
amugy nem orzom az inkognitomat, tobbek megdobbenesere mar tobbszor leirtam a nevemet mondjuk a Homaron pl.
itt sem titok, lesz majd foto is rolam, es par hivatalos irat amit erdekesnek talalok
ami megtorten 14 eve az megtortent, fizettem, abuntetest megkaptam es msot meg jol ki is irtam magambol

Némber Ván 2011.03.23. 18:57:00

@hagyma:
Előkerültem, de hétvége előtt nemigen lesz időm a külcsíneddel foglalkozni, így most csak a belbecsed kommentelésére jut idő.

Egyet kell értenem TH-val, nekem sem lopnád be magad egyből a szívembe ezzel az önéletrajzzal (adóellenőr, pfüüü, csak egy fokkal jobb, mint a jegyellenőr :-P ). Viszont az jó, hogy bevállaltad.

Te, mi a túrót csinál egy illetékhivatali fizetésmeghagyás csomagoló?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.23. 19:26:28

@Némber Ván: hat en allamigazgatasi vonalon indultam, mi a turot csinaljak?
amugy nagyon lojalis voltam es 90-ben ott hagytam a francba
ha valaki orokolt vett vagy ajandekozott azoknak illeteket kellett fizetni es arrol ment ki fmh azt boritekoltam
amugy ha valaki ismeri a P mobilos csoves fradi meccses stb multamat annak fura az adoellenor, de hat par evig az is voltam
utaltam
ujsagirasbol nem tudtam megelni
understand?
igen ez a bevallalos resz volt

varlak nagyon a 7 vegen, mondjuk vasarnap?
meghivlak vacsorazni, ha meghivsz reggelizni

medvedr 2011.03.23. 19:29:32

@deputy sheriff: Én nem fizetnék ilyenért, még akkor sem, ha engen ér kár. Alapvetően igazad van , de vannak meglepő dolgok. Szemtanúja voltam egyszer egy ilyen kis esélyű, véletlen utolérésnek. Félelmetes, hogy emberek mibe mekkora energiát képesek fektetni.
@hagyma: Nekem OK, ha igaz. Egy megjegyzés: a kis értékű kár, az nagyon relatív. A zsebtolvaj ált. keveset zsákmányol, mégis a szegény ember gyilkosa. OK nem ilyesmit csináltál, nem is ez a téma, de úgy látom -bár tapasztalataim nem széleskörűek- hogy a börtönben csupa ártatlan ember ül, vagy ha nem egészen azok, akkor olyan csekély súlyú dolog miatt vannak bent, amit egyértelmű bírói tévedés nagyított fel. Ez alól még kivételt nem láttam ezért gyanús mindig ez a fajta előadásmód. Ismételni szeretném, nem gondolom, hogy nem igaz amit mondasz, de ezek a dolgok előhúzzák ezeket az asszociációkat bennem. Lehet a hiba az én készülékemben van, nem tudom, Mindenesetre sztem jó könyv lesz ebből, ha rászánod magad.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.23. 19:30:44

ja, jut eszembe, mivel volt kis liezonunk az interneten keresztul, ha lesz idod, szivesen latnek egy posztot, hogyan latszodok otthonrol
barmilyen lesulyto lesz, beteszem
nem azt
na ize, ha jon a fiam igyekszem neked jogosultsagot adni, hogy hiozzaferjel mindenhez es ha lesz idod tenyleg orulnek...
szeptemberben viszek egy kentucky viszkit, ha tenyleg vegre hazatalalok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.23. 19:37:51

@medvedr: ha nem igy lenne igaz, szoba sem hoztam volna
elevult
ha nem igy lenne igaz, rafoghattam volna Lajosra, ami nem is allt volna messze az igazsagtol
es meg egyszer 3 embernek kellett buntetest fizetnie az adohatosag fele, ebbol kettot kifizettem es szemelyesen lerendeztem, egy sajnos eltunt , de az iteletbol tudom 5000 FT birsag erte, amit utobb az adohatosag eltorolt
hibas csak abban voltam, hogy nem ellenoriztam Lajost kellokeppen
ez is eppen eleg, de nem is 14 hanem 17 eve
nem csalassorozatrol van szo
felvettunk ketten olyan 80 ezer forintot Lajossal,egy ev alatt. aminek az ellenerteket nem teljesitettuk, azaz nem konyvelt.
a 40-nel tobbet visszafizettem
az az ev kozel depresszioban telt el
elmult
de mint latod nem tagadom , van egy ilyen fekete/szurke/ multja az eleetemnek
nem orom, de ez van
es jol esett meg 17 ev utan is leirni
az ugy csekely sulyu volt, senkit nem dontott nyomorba, de feletteb kellemetlen volt ez is teny

KÁJZERSZÓZE 2011.03.23. 20:40:16

Karaj!!!!!!

Teccik natyon, nyomlyad csak tovább Hagyma!

és közben kicsit off: szerinted lesz szezon? hallani valami konkétot kint? itthon egyelőre semmi tuti, szerintem nem lesz szezon sem. Kisebb lelkesedéssel emiatt, de azér még Go Saints! :D :D :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.23. 20:45:24

@KÁJZERSZÓZE:
felek tole en is, de remelem lesz
tul sok penzt keresnek es meg tobbet akarnak
ha rajam mulna az egez vilagra tennek fizetesi sapkat
de nem rajtam mulik
GO BUCS!!!!!!!!
penteken jovok

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.23. 21:35:03

@Némber Ván:
nembi elhagytam az emilcimedet, nem tudok hozzaferest adni, valahogy juttasd mar el
/legyen benne kis amerikas, kis magyar, kis hagyma, ha sikeresek leszunk akkor sikeres leszel:)/

Énbagoly 2011.03.24. 08:22:25

Szóval ki kell írnod magadból? :)
Jól teszed, én meg szívesen olvasom. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.24. 08:41:13

Grat! Tutira vettem, hogy jó sztorik lesznek :)

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.03.24. 14:29:53

@medvedr: Hát túl sok konkrétumot nem árult el. Az sem biztos hogy Lajos Lajos, Györgyi meg Györgyi.

miszisz 2011.03.25. 02:59:57

Én is megtaláltalak! Nagyon jó csak igy tovább. ez a blog most számomra olyan, mint amikor egy társaságba járok valakivel jó ideje, és ismerem. Aztán egyszer csak elülünk egy kávéra, vagy "kocsonyára" és csak ketten beszélgetünk.
szeretem az ilyeneket!
Vác is közös, meg a Eper és Vér is.

Nem tudja valaki mi ennek a filmnek az angol cime? Évek óta keresem, megnézném ujra de foglamam sincs hogy keressek rá.

korpilla 2011.03.26. 12:03:49

@hagyma: szia! A Homáron tetszettek meg a kommentjeid, azóta is nagyon bejön nekem a stílusod, és a nagyon eredeti humorod. Ha megveszek, sem tudlak elképzelni adóellenőrként, de az ember annyi minden csinál életében. Félre ne értsd, nem ítéllek el érte, hogy olyan munkát is végeztél. Utáltad is. Én is utálnám, sőt nem is tudnám csinálni. De vannak kényszerhelyzetek, amikor nincs más, és valamiből csak meg kell élni. A "lezserkedés" meg szerintem nem volt akkora súlyú (főleg, hogy anyagilag el is rendezted), hogy felakasszanak érte vagy három hónapra.
Nagyon jók az írásaid, ha ebből egyszer könyv lesz, én biztosan megveszem!
nagy örömmel olvasok mindent tőled.
Üdv neked és a családodnak!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.28. 01:23:17

@korpilla:
kosz
az en idomben meg azert mas volt ez az ellenorseg, KIOSZ stb.
kisiparoskozelebbi volt
Marynek atadom:)

Farkos Csapó Gyurka 2011.03.28. 15:44:06

Szia Hagyma.
Majd eccö rájössz te is, ki vagyok én. Addig is, mi van Kévéssel?? Mennyit tudsz a szülővárosodról stb.? Hoci sajna elment, Pozseg is, id. Rüll is meg a fradi se a régi. Lehet megszűnik az is, mint sokminden otthon. Királyság?! MAjd írok erről is. Sok sikert a bloghoz. Csá

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.28. 16:12:08

@Farkos Csapó Gyurka:
egyszerubb ha megirod ki vagy
Kevesrol semmit nem tudok
Egerben 16 eve nem voltam
Hocirol tudok, talalkoztam a nejevel iwiwen
Pozsegarol is Rull tanar Urrol is
a fradirol azert mindig olvasok
az en fradi megszunt ebedli-nyilasi ota
angliaban elsz?
igen igyekszem egy jo blogot csinalni, felvallava anevemet is
hianyzik az iras, ottthon irtam is
varlak holnap reggel

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.28. 16:14:19

@Némber Ván:
melyik hetvegere gondoltal?
szerintem tuti ferjhe mentel
süti beállítások módosítása