hagyma 2011.03.16. 04:17

Úton

Szóval, itt ülök a gépen, már látom a repteret, kezemben a sör, az amerikai, a zsebemben kereken 100 dollár. Ha lehet egy papírpénz kerek.
Tulajdonképpen sejtelmem sincs ki vár majd lent, de hogy várnak az tuti, megígérték.
Úgy átszalad a fejemben, milyen érdekes lesz, amikor áll pár srác és kezükben tartják a nevemet egy papírlapon.
Mint a filmekben.
Azután persze se srácok, se nevem , se semmi.
Itt állok egy amerikai reptéren, a nevemet nem tudom helyesen kiejteni, éjszaka van, várok.
Biztos keresnek, elkéstek, majd jönnek. Kimegyek az utcára és mellbevág a forróság, sosem érzett fülledt levegő.
Vissza a légkondiba. Telefonálni kellene, van egy szam -North Carolinai- és egy lakcim nálam. Taxira nem költhetek.
Telefonálni nem egyszerű százassal, meg amúgy is él a remény, hogy jönnek értem, az éjszakát a reptéren töltöm.

 

- Egész éjjel a reptéren ültél? - kérdezte később Tibor. Mi pánikszerűen elhagytuk a terepet, sőt fényképezőt lógattunk a nyakunkba, hogy mindenki turistának nézzen.
- Mit tudtam volna csinálni?
De Tiborról később.

Egyre nyilvánvalóbb, hogy értem a kutya nem fog jönni, valamit lépni kell. Hajnalodik, lassan nyitnak a reptéri boltok, éttermek, első feladat a százas felváltása, lehetőség szerint nem sokat költve
Igen, a járható út egy kávé, annál is inkább, hogy annyit még talán én is el tudok magyarázni, hogy kofffi, és el is tudtam, bár nézett nagyot a hölgy a bankjegy láttán, világitotta, rajzolt rá valamit filctollal, de a kávém meg lett.
Innen még röpke negyedórára van szükségem, hogy jelentős pantomin figurákat bemutatva hozzájussak 4 darab 25 centeshez a telefonálás végett.
A telefonnal nincsenek megoldhatatlan problémáim, a telefon elég nemzetközi találmány, az már komolyabb probléma, hogy az égadta világon senki nem veszi fel a kagylót a vonal másik végén

Száz dollárból nem költünk taxira, ezt tartom és egy ujságosnál veszek egy Miami- Ft. Lauderdale térképet, majd lázas keresésbe kezdek, kutatva a kezemben lévő cimet.
Egész gyorsan megtalálom, már vannak elképzeléseim merre induljak, hátizsák fel, ki a -most már tényleg perzselő- forróságba.
Reptéri busz van, találomra felszállok egyre, már én is úgy vagyok vele, jobb a reptérről lelépni, túl sok idegenrendészeti uniformist látok.
Utazom pár megállót, közben tanulmányozom az ablakon lévő térképet és nagyon úgy néz ki, a busz jófelé megy.
Mielőtt lekanyarodna az általam elképzelt útvonalról, leszállok és beleütközük az általam keresett út nevébe.

 

- Hoppá! Kicsit gyaloglok és ott is vagyok - mondom magamnak.
Akkor még nem tudtam, hogy például a US 1, az amellet hogy egy fő út miamiban, többek között Key West-től Canadáig tart. Azért ez szerencsére nem a US 1 volt és én lelkesen el is indulok.
Voltam én újságkihordó is, mit nekem pár kilométer, akarom mondani mérföld.
Gyalogos rajtam kivül sehol senki, néha járda sem.
Azt tudom , ennek az útnak a végén jobbra fordulok és ott várnak rám.
Négy-öt órás gyaloglás közben megszegem a spórolási fogadalmat és veszek 1-1 doboz sört, amit gondosan papirzacskóba tesznek.
Én komolyan nem tudtam , amerikában nem lehet inni az utcán. Néznek is a kocsikból ahogy emelgetem a zacskót.
Rendőr szerencsére nem állit meg, kicsit még élvezem is és azt hiszem egy Kerouack regény részese lettem, közben ősmobilos létemre Neotont énekelek
" száp nyári nap" stb. elég gáz főleg igy közel a negyvenhez.
A negyvenhez közel de a célhoz nem, ráadásul úgy tűnik többen is Kerouack regényhősnek néznek, mert ha mégis látok gyalogost és próbálom orra alá dugni a keresett cimet, nem válaszolnak, elfordulnak, szinte menekülnek.
Nem lehetek jó bőrben.
Nem is vagyok. Bemegyek egy ilyen apartmankomplex szerűségbe, de nem hogy nem segitenek, jobbnak látom lelépni, ma is meggyőződésem, hogy már hivták a rendőrt.
Lassan este hat, mikor itt egy következő benzinkút, a következő sör, de a kutas itt sem tudja merre van a keresett cim.
Ekkor beáll a parkolóba egy taxi, nincs mese, kerül amibe kerül, az utcán nem maradhatok éjjelre.
Papirfecni, pantomin, OK tudja, 20 dollár, előre.
Egy fekete srác, ahhoz képest hogy egy szót sem tudok angolul, kellemesen elbeszélgetünk, majd megáll.
-Itt vagyunk.
- Thank you, thank you - tudok én ha akarok.

Hátizsákot kiveszem és kopogtatok, álmos fejek jelennek meg az ajtóban.

- Ne mondjátok, hogy nem vagytok magyarok!
Nem mondják, de láthatóan örültek már nekem jobban is.
Azért beengednek és ez több mint semmi, még nem tudom, hogy pár nap műlva mennyivel boldogabban csukom be ezt az ajtót -örökre- kivülről.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hagyma.blog.hu/api/trackback/id/tr932743255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kisangyal 2011.03.18. 05:09:33

Gratula, nekem nagyon tetszik! Csak türelmetlen vagyok, olvasnám tovább... remélem lesz nekem minden napra egy mese! :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.03.18. 08:10:54

Bocsesz, ígérem: elolvasom! Lehet, még ma :-)

Az indító pár mondat rendben ;-)

TH 2011.03.18. 10:22:08

kezd izgalmas lenni a sztori. :)

Zuzuka 2011.03.18. 10:46:44

örülök, hogy rászántad magad, nagyon tetszik!
de ezt tudhatod:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2011.03.18. 17:03:25

Ígéret szép szó… elolvastam mindkettőt.

Ígéretes. Várom a folyt.köv. részt…

poczok2 2011.03.18. 17:46:39

Szóval ezért nem vagy a karajon...

Mylady 2011.03.18. 21:03:23

Elismerésem. Én nem mernék így elindulni, bele a nagyvilágba minden nélkül.
Várom a folytatást.

Topy 2011.03.18. 21:10:00

a helyzet fokozódik! :)

Espelette 2011.03.18. 21:17:55

Csak igy tovabb, nagyon kivancsi vagyok!

Druzsba 2011.03.19. 06:48:13

megboldogult történelemtanar mondta annakidején, mikor némán állt a felelő : eddig jó, most folytasd . :)

Némber Ván 2011.03.20. 02:53:16

Na végre, hogy teccik írni! És hogy még ékezet is van.... :-P

Grafit Macseek 2011.03.20. 21:28:24

Hagyma! Már türelmetlenül várjuk a folytatást!:)))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.20. 21:45:21

@Némber Ván:
mar csak a hosszu I-t keresem, de meg lesz az is
amugy szivesen vennem, ha kiskegyed- ha ideje, tehetsege es kedve lehetove teszi- segitene a blog kipofozasaban egy lamanak.
sooot egy blogbejegyzes sem lenne rossz, hogy latszodtam, latszodok otthonrol
@Pepin bácsi:
thx
@Grafit Macseek:
jon:)
kimeletlenul

csigafrédi 2011.03.21. 15:59:17

Huhh, na örülök, hogy fedél került a fejed fölé. Várom a folytatást...

Némber Ván 2011.03.21. 18:00:47

@hagyma: Pofozkodásról bármikor lehet szó! :-D
Van valami dizájn elképzelésed, vagy szabad kezet adnál?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.21. 18:40:30

@Némber Ván: telses szabad kez
nem bannam ha valamilyen formaban a hagyma, mint noveny, jelen lenne, mint vedjegyem:)
es ismersz, hogy szeretem az egyszerut
oldaldobozoknak meg amit jonak latsz

na szerdaig nem leszek, akkior remenyeim szerint 3-ik resz
most otthonrol, nem itthonrol

lucabrazi 2011.03.21. 19:42:03

Kedves Hagyma! Betettelek a malackaraj mellé a kedvencekhez. Már csak a Hajni blogját szeretném mellétek tenni.

medvedr 2011.03.21. 20:41:57

Nagyon jól írsz! FOLYTATÁST! FOLYTATÁST! Remélem nem mindig a legjobb résznél hagyod abba-ezt a filmes reklámszüneteknél sem bírom:)

Pepin bácsi 2011.03.22. 13:48:40

Csak egy poszt lesz hetente Mr. Onion ?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.03.22. 14:58:21

@Pepin bácsi:
suritem
holnap es penteken is lesz
holnap kicsit otthonrol, penteken itthonrol

Pepin bácsi 2011.03.22. 15:20:27

@hagyma: OK, várjuk !
Akkor az itthoniban lesznek váci (.)(.)-k is. Remélhetőleg :)
süti beállítások módosítása